جریمه زیمنس انرژی

زیمنس انرژی برای سرقت اطلاعات تجاری از رقبا جریمه می‌پردازد

جریمه زیمنس انرژی برای سرقت اطلاعات تجاری

شعبه آمریکایی شرکت آلمانی زیمنس انرژی، از پرداخت ۱۰۴ میلیون دلار جریمه بابت محکومیت قضایی در دادگاهی در آمریکا خبر می‌دهد. در این پرونده، زیمنس به سوء استفاده از اطلاعات تجاری متهم شده که بطور غیرقانونی از رقبای خود برای بردن یک مناقصه بدست آورده‌است. بر این اساس، وزارت دادگستری آمریکا، زیمنس را به استفاده غیرقانونی از اسرار تجاری بدست‌آمده از شرکت‌های جنرال ‌الکتریک و میتسوبیشی برای برنده‌شدن در مناقصه تامین توربین گاز برای پروژه نیروگاهی در چسترفیلد ایالت ویرجینیا متهم کرده‌است.

با وجود اینکه زیمنس در مورد این موضوع بطور داوطلبانه اطلاع رسانی کرده، اما دادگاه ایالتی ویرجینیا تخفیفی برای شعبه آمریکایی این شرکت در نظر نگرفت و آن را در پرونده مذکور مجرم تشخیص داد. زیمنس مدعی است که موضوع به پنج سال گذشته مربوط می‌شود و تخلف توسط یکی از کارکنان شعبه آمریکایی زیمنس انجام شده و همچنین بنابر ادعای این شرکت در سال ۲۰۲۰، مراتب امر به اطلاع دو رقیب حاضر در مناقصه و مشتری پروژه رسانده شده‌‌است.

بخوانید: زیمنس انرژی گزارش مالی جدید خود را منتشر کرد”

مناقصه مذکور در مارس ۲۰۱۹ توسط شرکت دامینن انرژی برای تامین تجهیزات از جمله توربین‌های گاز برای نیروگاه چسترفیلد با ارزش تقریبی ۵۰۰ میلیون دلار برگزار شد. بنابر اعلام دادگاه ایالتی ویرجینیا، چندین کارمند زیمنس و یک نفر از کارکنان شرکت مناقصه‌گذار در این پرونده متهم شناخته شده‌اند.

بنابر تحقیقات انجام‌شده، در ماه می ۲۰۱۹ اطلاعات مربوط به پروپوزال مالی شرکت‌های جنرال ‌الکتریک و میتسوبیشی در مناقصه مذکور توسط یکی از کارکنان شرکت دامینن در اختیار شعبه آمریکایی زیمنس قرار داده شده‌است. زیمنس انرژی فرصت دارد تا ماه دسامبر سال جاری میلادی، جریمه ۱۰۴ میلیون دلاری را به وزارت دادگستری آمریکا پرداخت نماید.

منبع:

bnnbloomberg

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها