اولین مرکز تعمیرات موتور در رولزرویس چین

رولزرویس در آستانه گشایش اولین مرکز تعمیرات موتور در چین

 اولین مرکز تعمیرات موتور در رولزرویس چین

رولزرویس اعلام کرد انتظار دارد پیش از موعد مقرر، در آینده نزدیک، نخستین مرکز تعمیر، نگهداری و بازسازی خود در خاک چین را افتتاح کند. بنابر اعلام رسانه‌های دولتی چین، مدیریت عملیات و بهره‌برداری از این مرکز بر عهده شرکت خدمات موتورهای هوایی پکن موسوم به BAESL است. این شرکت حاصل سرمایه‌گذاری مشترک رولزرویس و شرکت هواپیمایی ایر چاینا است.

نخستین مرکز تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی رولزرویس در چین، تا اواخر ۲۰۲۵ وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی می‌شود و تا نیمه دهه ۲۰۳۰، به ظرفیت کامل عملیاتی خود دست خواهد یافت. در سال ۲۰۲۲، پروژه ساخت و راه‌اندازی این مرکز رسانه‌ای شد و در آن زمان اعلام شد که این مرکز در سال ۲۰۲۶ به بهره‌برداری می‌رسد. ظرفیت کامل عملیاتی این مرکز، انجام ۲۵۰ شاپ ویزیت در سال معین شده‌است.

در مرحله نخست، تعمیر اساسی موتورهای ترنت ۷۰۰ نصب‌شده بر روی جت مسافربری ایرباس A330 در این مرکز انجام می‌شود. طبق برنامه رولزرویس، افزایش ظرفیت در مراحل بعدی شامل موتورهای ترنت XWB برای هواپیمای A350 و ترنت ۱۰۰۰ برای بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر خواهد بود. ناوگان عملیاتی شرکت ایر چاینا تقریبا ۲۰۰ دستگاه موتور از سه نمونه فوق‌ذکر را بکار گرفته‌ که حدود نیمی از آن، شامل ترنت ۷۰۰ است.

بخوانید: رولزرویس توافق‌نامه پشتیبانی از موتورهای ایرلاین چینی را امضا کرد

در حال حاضر، نزدیک‌ترین مرکز تعمیر و نگهداری موتورهای ترنت برای ایر چاینا، مرکز HAESL در هنگ کنگ است که با سرمایه‌گذاری مشترک رولزرویس و شرکت هائکو راه‌اندازی شده‌است. در حال حاضر، نزدیک به ۶۰۰ دستگاه موتور از خانواده ترنت در چین در خدمت عملیاتی قرار دارند و این در حالی است که تعداد موتورهای ساخت جنرال الکتریک ویژه نصب بر روی هواپیماهای مسافربری پهن‌پیکر موجود در چین، به ۵۵۰ دستگاه می‌رسد.

برآوردها نشان می‌دهد رولزرویس این برتری در بازار هواپیماهای مسافربری پهن‌پیکر را طی یک دهه آینده حفظ خواهد کرد و انتظار می‌رود تا ۱۰ سال آینده، تعداد موتورهای رولزرویس به ۷۳۰ در برابر ۶۷۰ دستگاه از محصولات جنرال الکتریک برسد. برآورد می‌شود موتور ترنت ۷۰۰، کماکان محبوب‌ترین محصول رولزرویس در بازار هوانوردی چین باشد. این موتور در سال ۱۹۹۵ وارد خدمت عملیاتی شد. تخمین زده می‌شود تعداد موتورهای ترنت ۷۰۰ در چین از ۴۰۰ دستگاه در سال ۲۰۲۵ به ۲۵۰ دستگاه در سال ۲۰۳۵ کاهش یابد.

منبع:

aviationweek

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest


0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها