1913: تاسیس شرکت امتییو
کارخانه تولید موتور هوایی امتییو، در سال 1913 توسط کارل راپ در مونیخ تاسیس شد.
1917: تاسیس شرکت بیامدبلیو
در سال 1917، کارخانه تولید موتور راپ به بیامدبلیو تغییر یافت. شکلگیری شرکت فلاگ موتور در سال 1934، نقطه عطفی در مسیر توسعه امتییو به شمار میرود.
1918: بیامدبلیو ایلا – موتور از باواریا
بیامدبلیو در سال 1917، در مونیخ تاسیس شد و با 3500 نفر، به سرعت به سومین سازنده موتور در جهان بدل گشت. این شرکت در سال 1918، شروع به ساخت موتور ایلا کرد که با عنوان موتور باواریایی نیز شناخته میشد.
1925: دایملر و بنز، متخصصان موتور هوایی
دایملر و بنز در روزهای آغازین کار خود، سهم قابلتوجهی در توسعه و تولید موتورهای هوایی داشتند. پس از آنکه دایملر موتورهای کشتی هوایی زِپلین الزد1 را تامین کرد، در سال 1925، توسعه موتور دیبی600 آغاز شد. طراحی اساسی این موتور در نسلهای بعدی موتورهای هوایی دایملر و بنز نیز بکار گرفته شد. دانش فنی این دو تولیدکننده پیشرو موتور در آلمان در دهه 1940، به پیشرفت امتییو کمک شایانی نمود.
1926: ادغام شرکتهای دایملر و بنز
پس از پایان جنگ جهانی اول، تولید موتور هوایی به دلیل محدودیتهای اعمالشده در پیمان ورسای در آلمان آسیب دید. بنابراین سازندگان موتور مجبور شدند تا تنوع خطوط تولید خود را افزایش دهند. همزمان با آن، نیاز به همکاری و همافزایی شرکتهای فعال در این حوزه بطور فزایندهای آشکار شد. در سال 1926، دایملر و بنز با هم ادغام شدند و پایه و اساس تاریخچه یک شرکت موفق را بنا نهادند. بیامدبلیو نیز به نوبه خود با پرتاندویتنی همکاری نزدیکی داشت و پس از بیاثر شدن پیمان ورسای، با توان تمام تولید موتور هوایی را شروع کرد.
1934: راهاندازی شرکت بیامدبلیو فلاگ موتور
در تاریخ 22 دسامبر 1934، بیامدبلیو شرکت فلاگ موتور را تحت فشار حزب نازی بعنوان بخشی مستقل از کسبوکار خود جدا کرد. این شرکت، متخصص موتورهای هوایی است.
1936: ساخت موتورهای هوایی در آلاچ مونیخ
در سال 1936، شرکت ساخت موتورهای هوایی بیامدبلیو موسوم به فلاگ موتور، به محل جدیدی در آلاچ در نزدیکی مونیخ نقل مکان کرد. در حال حاضر، مقر اصلی شرکت موتورهای هوایی امتییو نیز در این مکان واقع شدهاست.
1940: تولید انبوه در آلاچ
شرکت فلاگ موتور با تولید بیامدبلیو801، اولین موتور شعاعی دو ردیفه آلمانی را توسعه داد. با گسترش جنگ جهانی دوم، بیامدبلیو801 بر روی تعدادی از هواپیماهای جنگنده، از جمله فوکر-ولف افدبلیو190 نصب شد. بر این اساس، این شرکت نیز سرعت تولید و ظرفیت خود را افزایش داد. نمونههای اولیه این موتورها در سال 1940 تحویل داده شدند. علاوه بر آن، تولید این موتورها که عمدتا در آلاچ انجام میشدند، تا اوایل سال 1944 به حدود هزار دستگاه موتور در ماه افزایش یافت. در مجموع، این شرکت حدود 30 هزار دستگاه موتور بیامدبلیو801 تولید کردهاست.
منبع:
*نصب اولین توربین الام۲۵۰۰ در اروپا توسط امتییو
*برنامهریزی شرکت امتییو برای حضور در بازار پررونق تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی آسیا




