توربین گاز کلاس F زیمنس برای نیروگاهی در کویت

توربین گاز کلاس F زیمنس برای نیروگاهی در کویت

توربین گاز کلاس F زیمنس برای نیروگاهی در کویت

در راستای تامین توربین گاز کلاس F زیمنس برای نیروگاهی در کویت، زیمنس دو واحد توربین گاز SGT5-4000F به‌همراه تجهیزات مرتبط را در قالب طرح گسترش فاز چهارم نیروگاه سیکل ترکیبی سابیا کویت عرضه می‌کند. وزارت آب، برق و انرژی‌های تجدیدپذیر کویت، قرارداد مهندسی، تامین و ساخت و همچنین قرارداد بهره‌برداری و نگهداری از فاز جدید نیروگاه سابیا را در سه ماهه سوم سال ۲۰۲۲ به امضا خواهد رساند.

مناقصه مربوط به این پروژه، در تاریخ ۲۳ ژانویه ۲۰۲۲ منتشر شد و تامین‌کنندگان فرصت داشتند تا پایان ماه می سال جاری میلادی، طرح‌های خود را ارائه دهند. شرح خدمات این پروژه، شامل نصب و راه‌اندازی واحدهای جدید نیروگاه سیکل ترکیبی با هدف افزایش ۹۰۰ مگاوات ظرفیت تولید این نیروگاه به‌همراه تجهیزات و تاسیسات زیرساختی لازم شامل دو مخزن سوخت جدید هرکدام با ظرفیت ۱۵ هزار مترمکعب اعلام شده‌است. مدت زمان انجام بخش مهندسی، تامین و نصب تجهیزات، حدود ۳۶ ماه اعلام و زمان اعتبار قرارداد بهره‌برداری و پشتیبانی از آن ۸۴ ماه در نظر گرفته شده‌است.

هزینه تقریبی انجام این پروژه ۴۰۰ میلیون دلار برآورد شده‌است. پروژه افزایش ظرفیت فاز سوم در این نیروگاه با ظرفیت ۹۳۵ مگاوات، در سال ۲۰۲۰ با هزینه ۴۲۹ میلیون دلار انجام شد و تجهیزات موردنیاز برای آن توسط شرکت آلمانی زیمنس تامین گردید. مجموع ظرفیت نصب‌شده در نیروگاه سابیا، از ۷ هزار مگاوات تجاوز می‌کند.

منبع:

zawya

 #زیمنس #توربین گاز صنعتی #نیروگاه سیکل ترکیبی #پروژه‌های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها