نیروگاه سیکل ترکیبی نوباریا

نگاهی به نیروگاه سیکل ترکیبی نوباریا در مصر

نیروگاه سیکل ترکیبی نوباریا

نیروگاه سیکل ترکیبی نوباریا یک نیروگاه گازسوز ۲۲۵۰ مگاواتی فعال در اسکندریه مصر به شمار می‌رود که در چند فاز توسعه یافته‌است. پس از اتمام مراحل ساخت و راه‌اندازی، این نیروگاه در اوت ۲۰۰۶ به بهره‌برداری رسید. در حال حاضر، این نیروگاه متعلق به شرکت تولید برق Middle Delta است. این نیروگاه بارپایه گازسوز با دو سوخت کار می‌کند. سوخت اولیه مورداستفاده در نیروگاه گاز طبیعی است، اما در صورت کمبود گاز طبیعی، نیروگاه می‌تواند با نفت کوره سبک نیز کار کند.

” بخوانید: نیروگاه‌های حرارتی آتاکاتا و دمیاط در مصر

نیروگاه نوباریا، ده میلیون و ۵۵۵ هزار مگاوات ساعت برق تولید کرده‌است. شرکت‌ اینیتک انرژی به‌عنوان تامین‌کننده خدمات نگهداری و پشتیبانی برای فاز سوم این نیروگاه و شرکت Power Engineering Services به‌عنوان تامین‌کننده خدمات نگهداری و پشتیبانی برای فاز اول، فاز دوم و فاز سوم انتخاب شده‌ بودند.

فاز اول این نیروگاه با یک واحد توربین بخار با توان خروجی ۲۵۰ مگاوات محصول میتسوبیشی، دو واحد توربین گاز SGT5-4000F هرکدام با توان خروجی ۲۵۰ مگاوات محصول زیمنس مجهز شده‌است. فاز دوم نیروگاه نیز شامل یک توربین بخار با توان خروجی ۲۵۰ مگاوات محصول میتسوبیشی، دو واحد توربین گاز SGT5-4000F هرکدام با توان خروجی ۲۵۰ مگاوات محصول زیمنس است. فاز سوم نیروگاه مذکور، یک توربین بخار ۲۵۰ مگاواتی محصول جنرال الکتریک و دو واحد توربین گاز SGT5-4000F هرکدام با توان خروجی ۲۵۰ مگاوات محصول زیمنس را دربرمی‌گیرد. علاوه بر آن، شرکت زیمنس مسئولیت تامین ژنراتور الکتریکی برای فاز اول، دوم و سوم، میتسوبیشی برای فاز اول و فاز دوم و جنرال الکتریک برای فاز دوم و سوم را بر عهده داشته‌اند. علاوه بر آن، بویلر بخار برای این نیروگاه توسط شرکت STF تامین شده‌است.

 

منبع:

power-technology

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها