لغو پرواز بوئینگ ۷۷۷

نقص فنی موتور عامل لغو پرواز بوئینگ ۷۷۷ ایرفرانس

لغو پرواز بوئینگ ۷۷۷

یک فروند جت مسافربری بوئینگ B777-300ER متعلق به شرکت هواپیمایی ایرفرانس، پس از برخاستن از فرودگاه شارل دوگل پاریس و در مسیر پرواز به سائوپائولو در برزیل، دچار نقص فنی در ناحیه موتور و منجر به لغو پرواز بوئینگ ۷۷۷ شد. درحالیکه این هواپیمای پهن‌پیکر بر فراز خلیج بیسکای در حال پرواز بود، خلبان پس از خاموش کردن موتور، برای فرود اضطراری به پاریس برگشت و یک ساعت پس از ترک فرودگاه شارل دوگل، موفق شد هواپیما را به طور ایمن روی زمین بنشاند. نهایتا با هماهنگی ایرفرانس و انتقال مسافران به هواپیمای دیگر، پرواز با ۱۱ ساعت تاخیر انجام شد. خوشبختانه در این حادثه، به هیچ یک از سرنشینان هواپیما آسیبی وارد نشد.

بیش از ۱۵ سال از عمر عملیاتی این هواپیمای بوئینگ B777 می‌گذشت و تابستان ۲۰۰۷، توسط ایرفرانس وارد خدمت عملیاتی شده بود. دو دستگاه موتور توربوفن پرقدرت GE90 محصول جنرال الکتریک، نیروی پیشران این هواپیما را تامین می‌کنند. بر اساس چیدمان صندلی‌های این هواپیما در سه کلاس پروازی، مجموعا ظرفیت حمل ۲۹۲ مسافر برای این نمونه دوربرد جت مسافربری بوئینگ ۷۷۷ در نظر گرفته شده‌است.

حادثه‌ای دیگر برای بوئینگ ۷۷۷

تقریبا دو سال و نیم پیش از لغو پرواز بوئینگ ۷۷۷ در تاریخ مذکور، این هواپیمای ایرفرانس درگیر حادثه‌ای متفاوت شده بود. در ۸ ژانویه ۲۰۲۰، جسد یک پسر ۱۰ ساله در محفظه ارابه فرود این هواپیما پیدا شد. این اتفاق پس از آن رویداد که بوئینگ ۷۷۷ ایرفرانس، از آبیجان پایتخت ساحل عاج به سمت پاریس پرواز کرده بود. در حالیکه به طور مرسوم ارتفاع سیر هواپیما ۳۳ هزار پا است، در این پرواز هواپیما تا ارتفاع ۳۸ هزار پایی اوج گرفته بود.

ایرفرانس ۶۳ فروند بوئینگ ۷۷۷ در ناوگان ۲۱۴ فروندی خود در اختیار دارد. از این میان، هیجده فروند از نمونه B777-200 و ۴۳ فروند از نمونه دوربرد B777-300ER هستند و دو فروند نیز به‌عنوان هواپیمای باربری، تغییر کاربری یافته‌اند. هواپیماهای بوئینگ B777-200 ایرفرانس، میانگین عمری معادل ۲۲ سال دارد و متوسط عمر عملیاتی هواپیماهای B777-300ER این شرکت فرانسوی ۱۴ سال گزارش شده‌است.

انتظار می‌رود با پیوستن هواپیماهای روزآمد ایرباس A350-900 به ناوگان ایرفرانس، به تدریج نمونه‌های قدیمی‌تر B777-200 بازنشسته شوند.

منبع:

simpleflying

#سوانح هوایی #بوئینگ

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها