نیروگاه سیکل ترکیبی سیردریا

توربین گاز ژاپنی برای نیروگاه سیکل ترکیبی ازبکستان

نصب توربین گاز M701JAC در نیروگاه سیکل ترکیبی سیردریا

شرکت ژاپنی میتسوبیشی از نهایی شدن قرارداد سفارش دو واحد توربین گاز پرقدرت روزآمد M701JAC، برای نصب در نیروگاه سیکل ترکیبی سیردریا در ازبکستان خبر می‌دهد. این نیروگاه در ۱۵۰ کیلومتری جنوب تاشکن پایتخت این جمهوری آسیای میانه قرار دارد و مالکیت آن به شرکت انرساک تعلق دارد. سفارش مذکور توسط شرکت چینی هاربین الکتریک به‌عنوان پیمانکار کلید در دست پروژه ارائه شده‌است. مناقصه اجرای این پروژه در نوامبر ۲۰۲۱ برگزار شد.

بنابر اعلام میتسوبیشی، ناوگان توربین‌های گاز کلاس جِی این شرکت، تاکنون بیش از دو میلیون ساعت عملیاتی را پشت سر گذاشته‌اند. پیش از اعلام این خبر، این شرکت ژاپنی اعلام کرده بود که مجموع سفارش‌های دریافتی برای ماشین‌های این کلاس به ۱۰۹ واحد رسیده‌است. میتسوبیشی همچنین متخصصان خود را برای نظارت بر فعالیت‌های نصب و راه‌اندازی این نیروگاه به منطقه سیردریا ازبکستان اعزام خواهد کرد. علاوه بر این، پیشنهادی برای ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی بلندمدت در قالب قرارداد سرویس LTSA به طرف ازبکستانی ارائه شده‌است.

” بخوانید:‌ سفارش دو توربین گاز H-25 میتسوبیشی پاور توسط ازبکستان

این نیروگاه ازبکستانی از سال ۲۰۲۶ وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی می‌شود و برق تولیدی آن به مدت ۲۵ سال به شبکه توزیع ملی برق ازبکستان فروخته شده‌است. اجرای این پروژه به‌عنوان بخشی از روزآمدسازی نیروگاه‌های ازبکستان، منطبق بر نقشه راه دولت این کشور برای حذف آلایندگی دی‌اکسیدکربن و روزآمدسازی صنعت نیروگاهی تا سال ۲۰۵۰ انجام می‌شود.

سابقه فعالیت میتسوبیشی در ازبکستان طولانی است و تاکنون در قالب هفت پروژه سفارش‌هایی برای خرید ۱۲ واحد توربین گاز شامل ماشین‌های کلاس اف و کلاس جِی این شرکت ژاپنی از ازبکستان دریافت شده‌است. محصولات ژاپنی بیش از ۸۰ درصد از بازار توربین‌های گاز پرقدرت نصب‌شده در ازبکستان را به خود اختصاص داده‌اند.

منبع:

power-technology

#میتسوبیشی #نیروگاه سیکل ترکیبی #توربین گاز صنعتی #پروژه‌های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها