همکاری رولزرویس و ترکیه

رولزرویس همکاری خود با ترکیه را گسترش می‌دهد

رولزرویس که اخیرا قرارداد تامین موتورهای توربوفن پرقدرت ترنت XWB برای هواپیمای مسافربری ایرباس A350 ترکیش ایرلاینز را نهایی کرده، از امضای توافقنامه جدید با این شرکت ترکیه‌ایی برای پشتیبانی از زنجیره تامین برای خدمات تعمیر، نگهداری و پشتیبانی موتورهای توربوفن خبر می‌دهد.

دولت ترکیه حمایت خود را از توافقنامه سه‌جانبه‌ای که در روزهای پایانی آوریل در مقر اصلی ترکیش ایرلاینز در استانبول بین این شرکت، ایرباس و رولزرویس به امضا رسید را اعلام کرده‌است. این امر در قالب برنامه جامع دولت ترکیه برای افزایش ارزش اقتصادی صنعت هوافضا و هوانوردی این کشور، در افق زمانی ۱۵ سال آینده انجام شده‌است.

بخوانید: “ترکیه بزرگترین بهره‌بردار عضو جدید خانواده ترنت خواهد شد

در قالب توافقنامه رولزرویس با شرکت هواپیمایی ترکیه، مقرر شده که زمینه‌سازی لازم برای تقویت توانمندی‌های تعمیر، نگهداری و بازسازی موتورهای ترنت XWB و تامین قطعات یدکی این موتور در ترکیه فراهم شود. رولزرویس متعهد شده که با بررسی ظرفیت‌های داخلی ترکیه، استفاده حداکثری از منابع موجود در این کشور در معماری این زنجیره تامین را لحاظ کند. شرکت ترکیش ایرلاینز در اواخر سال ۲۰۲۳، قراردادی را با ایرباس برای خرید ۸۰ فروند هواپیمای ایرباس A350 به امضا رساند. علاوه بر این، سفارشی برای خرید ۱۵۰ فروند جت مسافربری باریک‌پیکر ایرباس ای۳۲۱نئو بین دو مجموعه امضا شده‌است.

با قطعی‌شدن سفارش ۸۰ فروندی ترکیش ایرلاینز برای جت مسافربری A350، این شرکت ترکیه‌ایی بزرگترین بهره‌بردار موتورهای ترنت XWB در دنیا تبدیل شده‌است. بر این اساس، تعداد ۱۲۰ دستگاه موتور ترنت XWB-84 و ۴۰ دستگاه ترنت XWB-97 در ناوگان عملیاتی ترکیش ایرلاینز وجود خواهند داشت.

منبع:

aviationweek

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها