بازخوانی یک پرونده؛ زیمنس چگونه صاحب کسب‌وکار توربین گاز رولزویس شد؟

خرید کسب‌وکار توربین گاز رولزویس توسط زیمنس

ده سال پیش، در چنین روزهایی، صنعت انرژی جهان با انتشار خبری جذاب غافلگیر شد. پایگاه اطلاع‌رسانی اینترنتی شرکت نام‌آشنای آلمانی زیمنس اعلام کرد که این شرکت کسب‌وکار توربین‌های گاز مشتق از موتور هوایی و توربوکمپرسور رولزرویس را خریده‌است. این خبر در شرایطی رسانه‌ای شد که صنعت توربین گاز صنعتی جهان در یک دهه منتهی به سال ۲۰۱۴، با تولید و عرضه بیش از ۷۵۵۰ واحد ماشین، ارزشی بالغ بر ۱۱۸ میلیارد دلار ایجاد کرده بود.

ارزش معامله منجر به واگذاری کسب‌وکار توربین گاز مشتق از موتور هوایی و توربوکمپرسور رولزرویس و زیمنس، حدود ۷۸۵ میلیون پوند معادل ۹۵۰ میلیون یورو اعلام شد. زیمنس فرآیندهای حقوقی و اداری این نقل و انتقال با ارزش را تا روزهای پایانی دسامبر ۲۰۱۴ تکمیل کرد. در قالب توافق مذکور، زیمنس بطور اختصاصی مالکیت معنوی همه برنامه‌های توسعه فناوری توربین گاز مشتق از موتور هوایی رولزرویس با توان خروجی ۴ تا ۸۵ مگاوات را بدست آورد.

بخوانید: بازار توربین‌های گازی مشتق‌شده از موتور هوایی

همچنین مقرر شد خدمات پشتیبانی، نگهداری، مهندسی و تعمیرات برای ماشین‌های عملیاتی رولزرویس توسط زیمنس انجام شود. در قالب این قرارداد بلندمدت ۲۵ ساله، زیمنس متعهد شد در قبال امتیازهای کسب‌شده، مبلغ ۲۰۰ میلیون پوند معادل ۲۴۰ میلیون یورو دیگر نیز به رولزرویس بپردازد. در واقع دستاورد بزرگ این معامله برای زیمنس، تکمیل خلا موجود در سبد محصولات توربین‌های گاز مشتق از موتورهای هوایی کوچک و متوسط با توان حداکثر ۶۶ مگاوات بود.

واحد کسب‌وکارهای انرژی رولزرویس در آن زمان با استفاده از تجربیات بد‌ست‌آمده از سالها فعالیت در زمینه موتورهای هوایی، به‌عنوان بازیگری مهم در حوزه توربین‌های گاز مشتق از موتور هوایی شناخته می‌شد. در این واحد کسب‌وکاری رولزرویس که توسط زیمنس خریداری شد، بیش از ۲۴۰۰ نفر مشغول بکار بودند و بر اساس گزارش سال مالی ۲۰۱۳، مجموع درآمدهای آن به ۱،۱ میلیارد رسیده بود. در زمان انجام این معامله، بالغ بر ۲۵۰۰ واحد توربین گاز مشتق از موتور هوایی رولزرویس در نقاط مختلف جهان عملیاتی بودند که این شرکت را به دومین دارنده بزرگترین ناوگان عملیاتی این ماشین‌ها در جهان تبدیل کرده بود.

بخوانید: “مروری بر توربین‌های گازی مشتق‌شده از موتورهای هوایی

منبع:

press.siemens

#توربین گاز مشتق از موتور هوایی #توربین گاز صنعتی

۵ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها