موتور توربوفن ترنت 1000

مشکلات موتور توربوفن ترنت ۱۰۰۰ صدای مشتریان را درآورده‌است

موتور توربوفن ترنت ۱۰۰۰

چندین شرکت هواپیمایی مختلف که نقطه مشترک آنها بهره‌برداری از جت مسافربری بوئینگ ۷۸۷ دریم‌لاینر مجهز به موتورهای توربوفن روزآمد ترنت ۱۰۰۰ محصول رولزرویس است، در حاشیه نشست سالانه انجمن بین‌المللی حمل‌ونقل هوایی موسوم به یاتا در دوبی، از مشکلات مربوط به پشتیبانی از این موتورهای پرقدرت گلایه‌مند بودند.

شرکت هواپیمایی اتیوپی که یکی از نخستین بهره‌برداران جت مسافربری بوئینگ ۷۸۷ در جهان است، پشتیبانی از موتورهای ترنت ۱۰۰۰ و حفظ آنها در موقعیت بهره‌برداری عملیاتی را به‌عنوان اصلی‌‌ترین چالش این شرکت اعلام کرده‌است. این شرکت آفریقایی ۱۲ فروند از نمونه بوئینگ ۷۸۷-۸ و شش فروند بوئینگ ۷۸۷-۹ مجهز به موتور GEnx محصول جنرال الکتریک در ناوگان خود دارد و علاو بر آن، چهار فروند بوئینگ ۷۸۷-۸ دو فروند بوئینگ ۷۸۷-۹ مجهز به موتورهای ترنت ۱۰۰۰ را نیز بکار می‌گیرد.

بخوانید: رولز رویس در انتظار تائید پره داغ جدید برای موتور توربوفن ترنت ۱۰۰۰

شرکت بحرینی گلف‌ایر نیز ۱۰ فروند بوئینگ ۷۸۷-۹ در اختیار دارد که نیروی پیشران سه فروند آنها را موتور ترنت ۱۰۰۰ تامین می‌کنند. عدم دسترسی به قطعات یدکی برای این موتورها، علاوه بر اینکه چهار فروند دریم‌لاینر اتیوپی در پنج ماه اخیر را زمین‌گیر کرده، مشکلات متعددی را نیز برای شرکت گلف‌ایر دربرداشته است. بنابر گزارش منابع معتبر هوانوردی، رولزرویس از اعلام نظر در این مورد طفره می‌رود این در حالی است که بروز مشکلات اخیر در پشتیبانی از ترنت ۱۰۰۰ موجب زمین‌گیرشدن سه فروند از هواپیمای گلف‌ایر نیز شده‌است.

منبع:

aviationweek

#موتور ترنت #موتور توربوفن #رولزرویس

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها