تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی

شرکت تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی سوئیسی توانمندی خود را تقویت می‌کند

شرکت تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی سوئیسی

شرکت SR Technics، از افتتاح مرکز تعمیر و نگهداری موتورهای توربوفن دنده‌ای در زوریخ خبر می‌دهد. همچنین این شرکت قصد دارد با بازسازی دومین سلول تست خود در همین شهر، آن را مجددا فعال کند. بر این اساس، این شرکت سوئیسی ارائه‌دهنده خدمات تعمیر، نگهداری و بازسازی موتورهای هوایی، به‌عنوان هفدهمین مرکز از این دست در شبکه جهانی پشتیبانی از موتورهای توربوفن دنده‌ای ساخت شرکت پرت‌اندویتنی شناخته می‌شود که فعالیت کامل باز و بسته‌ کردن موتور، تعمیر قطعات و بازسازی کامل و نهایتا آزمایش و صدور گواهینامه قابلیت بازگشت به چرخه عملیاتی را برای موتورهای توربوفن خانواده PW1100G-JM انجام می‌دهد.

این موتورها که از آنها به‌عنوان موتورهای GTF نیز یاد می‌شود، نیروی پیشران جت مسافربری ایرباس ای۳۲۰نئو را تامین می‌کنند. شرکت SR Technics در آوریل ۲۰۲۲، قراردادی ده ساله با شرکت پرت‌اندویتنی برای پیوستن به شبکه جهانی پشتیبانی از موتورهای GTF به امضا رساند. بر این اساس این شرکت سوئیسی انتظار دارد در مدت مذکور بالغ بر هزار شاپ ویزیت برای موتورها انجام دهد.

بخوانید: آماده‌باش شرکت‌های تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی تجاری همزمان با رونق‌گرفتن بازار

از طرفی دیگر، پرت‌اندویتنی قصد دارد هجدهمین مرکز پشتیبانی از موتورهای GTF خود را در سال ۲۰۲۵ افتتاح کند. بر اساس برنامه‌ریزی پرت‌اندویتنی، تا پایان دهه جاری میلادی، تعداد مراکز به ۳۰ عدد خواهد رسید. دومین سلول تست SR Technics که قرار است به چرخه بهره‌برداری عملیاتی برگردد، پیش از این برای آزمایش و ارزیابی موتورهای JT8D مورداستفاده قرار می‌گرفت. پس از بازسازی این سلول تست، امکان ارزیابی موتورهای CFM56-5B/7B و همچنین موتورهای لیپ-۱ای و ۱بی و موتورهای خانواده GTF در آن میسر خواهد بود. ظرفیت این سلول تست انجام ۲۰۰ آزمایش در سال گزارش شده‌است.

منبع:

aviationweek

#تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها