برخی از شرکت‌های هواپیمایی که موتورهای ترنت 1000 محصول رولزرویس را روی هواپیماهای مسافربری بوئینگ 787 خود نصب کرده‌اند، رهنمودی از آژانس ایمنی هوانوردی اروپا (یاسا) در مورد پوشش جلویی بخش کم‌فشار کمپرسور دریافت کرده‌اند. بنابر اعلام یاسا، نتایج تحلیل مهندسی نمونه‌هایی از ترنت 1000 نشان داده که دست‌کم در 38 مورد، مشخصه‌های مواد بکاررفته در پوشش بخش کم‌فشار کمپرسور، منطبق بر الزامات ایمنی نبوده‌است.

تحلیل متخصصان یاسا نشان می‌دهد که ناکارآمدی در مواد مذکور ممکن است، قابلیت نگهداری موثر ذرات و پسماندهای پرانرژی توسط پوشش موتور را درصورت نقصان در پره‌های فن کاهش دهد و موجب آزادسازی این پسماندها شود. شرکت رولزرویس در واکنش به این رهنمود ایمنی، تغییراتی در برنامه مدیریت عمر قطعات به ویژه پوشش جلویی کمپرسور کم‌فشار موتورهای ترنت 1000 اعمال کرده و جزئیات آن را در قالب یک سرویس بولتن جدید در اختیار کاربران قرار داده‌است. تاکید اصلی رهنمود ایمنی یاسا بر کاهش عمر مفید عملیاتی این پوشش‌ها معطوف است.

 

منبع:

Flight Global 

 

*نقص فنی در پمپ‌های سوخت موتور ترنت ۱۰۰۰

*تاخیر رولزرویس در برطرف کردن مشکل پره‌های ترنت ۱۰۰۰

Sending
امتیاز کاربران
0 (0 votes)
در باره ی نویسنده

Pesg Author

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *