شرکت سی‌­اِف­‌اِم اینترنشنال قصد دارد در سال 2020، برنامه ساخت موتورهای توربوفن روزآمد لیپ-1بی را برای نصب بر روی هواپیماهای بوئینگ 737مَکس، با نرخ تولید 10 موتور در هفته ادامه دهد. با اجرای این برنامه، در پایان سال 2020، تولید موتورهای لیپ به 1400 دستگاه در سال خواهد رسید. این آمار توسط شرکت سافران بعنوان شریک سرمایه‌­گذار سی­‌اِف‌­اِم اعلام شده‌­است. فرض اصلی در این برآورد، فعال‌شدن مجدد خط تولید هواپیماهای 737مَکس از نیمه سال جاری میلادی است.

بنا بر ادعای سافران، این شرکت، تمهیدات ویژه‌ای برای مدیریت فرآیند تولید و اعمال صرفه­‌جویی در هزینه­‌ها، متناسب با بحران زمین­‌گیر شدن هواپیماهای مَکس اتخاذ کرده‌­است. بحران پیش‌آمده برای جت مسافربری بوئینگ 737 مَکس موجب شد تعداد سفارش­‌های دریافتی برای موتور لیپ در سال 2019 به 1968 کاهش یابد، در حالی­ که این آمار در سال 2018 معادل 3211 مورد بود. در سال 2019، مجموع موتورهای تحویلی از خانواده سی‌­اِف­‌اِم56 و لیپ به مشتریان به 2127 مورد رسید. در پایان سال 2019، مجموع سفارش­‌های قطعی دریافتی برای موتورهای لیپ به 15614 دستگاه بوده‌است. این آمار نسبت به سال پیش از آن ثابت مانده‌است.

علیرغم مشکلات پیش‌آمده ناشی از زمین‌گیر شدن هواپیمای مَکس، درآمد شرکت سافران در حوزه موتورهای هوایی در سال میلادی گذشته 13.5 درصد رشد داشته و درآمد این شرکت در حوزه خدمات نیز با رشد 14.2 درصدی روبه­‌رو بوده‌است. بخش بزرگی از درآمد سافران مربوط به فروش قطعات یدکی موتورهای سی‌­اِف­‌اِم56 است. در سال 2019، درآمد ناخالص سافران در این بخش به رقم 2.48 میلیارد یورو رسیده‌است.

 

منبع:

Flight Global

 

*برخورد پرنده با موتور بوئینگ ۷۳۷-۸۰۰ شرکت آنادولوجت

*نقص فنی در محفظه احتراق موتور و آتش‌سوزی بوئینگ ۷۳۷ انگلیس [فیلم]

*نقص موتور بوئینگ۷۳۷ مکس ایر کانادا

Sending
امتیاز کاربران
0 (0 votes)
در باره ی نویسنده

Pesg Author

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *