نیروگاه

پاور ماشین آماده راه‌اندازی یک نیروگاه آزمایشی ویژه در روسیه

معاون نخست‌وزیر روسیه، وزارت انرژی این کشور را مامور بررسی دقیق طرح راه‌اندازی یک نیروگاه حرارتی ویژه برای ارزیابی و آزمایش توربین‌های گازی متوسط و پرقدرت توسعه‌یافته توسط شرکت‌های روسی و مبتنی بر فناوری بومی کرده‌‌است. بنابر گزارش‌های منتشر شده توسط رسانه‌های روسی، ایده اصلی این کار توسط مالک ثروتمند پاور ‌ماشین مطرح شده که بطور رسمی پیشنهاد خود را طی نامه‌ای خطاب به ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه اعلام کرده‌است. وزارت انرژی روسیه، پیش از این سازوکار اجرایی خود را برای پشتیبانی از تولید بومی تجهیزات نیروگاهی به تصویب دولت رسانده‌است.

در قالب این طرح ملی، اجرای چندین پروژه ارتقاء و بهسازی نیروگاه‌های حرارتی موجود و همچنین ساخت و راه‌اندازی نیروگاه‌های جدید مبتنی بر توربین‌های گازی بومی با ظرفیت مجموع دو هزار مگاوات پیش‌بینی شده‌است. انتظار می‌رود این نیروگاه‌ها در فاصله زمانی بین سال‌های ۲۰۲۶ تا ۲۰۲۸، به تدریج مورد بهره‌برداری قرار گیرند. پیش از این، وزارت انرژی روسیه شرایط خود را برای حمایت از نیروگاه‌هایی که آماده نصب توربین‌های گازی متوسط و سنگین بومی روسیه در قالب بهره‌برداری آزمایش باشد، اعلام کرده بود. در این میان، چند ماه قبل پاور ماشین پیشنهاد کرده که برای این کار یک نیروگاه جدید ویژه با ظرفیت ۱۴۰۰ مگاوات راه‌اندازی شود، اما پس از رد طرح اولیه هم‌اکنون پیشنهاد جدید توسط این شرکت خصوصی روسی شامل نیروگاهی با ظرفیت ۷۰۰ مگاوات است.

مالک پاور ماشین مدعی‌است تاکنون ۴۰۰ میلیون روبل از منابع داخلی شرکت خود را صرف این پروژه کرده‌است. پروژه توسعه توربین گازی پرقدرت بومی روسیه پس از فراز و نشیب بسیار، بطور مشترک توسط شرکت دولتی روستک و شرکت خصوصی پاور ماشین دنبال می‌شود. مدیران ارشد این دو مجموعه امیدوارند تولید نمونه‌های عملیاتی این ماشین تا نیمه دهه جاری میلادی آغاز شود. الکسی مرداشوف، مالک ثروتمند پاور ماشین همچنین از آمادگی خود برای سرمایه‌گذاری ۸۵ تا ۱۰۰میلیارد روبلی برای راه‌اندازی نیروگاه آزمایشی و ارزیابی توربین‌های سنگین بومی روسیه خبر داده‌است.

 

منبع:

TASS

 

*پیشرفت پروژه توسعه توربین گاز پرقدرت در پاور ماشین

*طراحی سامانه کنترل خودکار برای توربین گاز پرقدرت توسط پاور ماشین

*تلاش دفاتر طراحی پاور ماشین برای تسریع طراحی و توسعه توربین‌های گاز پرقدرت

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها