نیروگاه سیکل ترکیبی محمودیه

نگاهی به نیروگاه سیکل ترکیبی محمودیه در مصر

نیروگاه سیکل ترکیبی محمودیه

نیروگاه حرارتی سیکل ترکیبی ۲۶۸ مگاواتی گازسوز محمودیه، در بحیره مصر واقع شده‌است. این نیروگاه در وضعیت فعالیت عملیاتی قرار دارد و توسعه آن در یک فاز انجام شده‌است. با اتمام مراحل ساخت و راه‌اندازی، نیروگاه سیکل ترکیبی محمودیه در مارس ۱۹۸۳ وارد چرخه عملیاتی شد‌. این نیروگاه با ۱۰۰ درصد سهام، در حال حاضر تحت مالکیت شرکت تولید برق Middle Delta قرار دارد.

” بخوانید: نیروگاه‌‌‌های حرارتی آتاکا و دمیاط مصر

سوخت اولیه مورد استفاده در این نیروگاه گاز طبیعی است، اما در صورت کمبود این نوع سوخت، نیروگاه می‌تواند با نفت کوره سبک نیز کار کند. شرکت Techint E&C بعنوان تامین‌کننده خدمات نگهداری و پشتیبانی از این نیروگاه حرارتی گازسوز انتخاب شده‌است.

جنرال الکتریک پاور به‌عنوان عرضه‌کننده توربین برای نیروگاه محمودیه، هشت واحد توربین گاز فریم۵ هر کدام با توان خروجی ۲۱ مگاوات را تامین کرده‌است. علاوه بر آن، این شرکت مسئولیت تامین دو واحد توربین بخار STAG 405–SCF  هر کدام با توان خروجی ۵۰ مگاوات و ژنراتور الکتریکی EFZB1 LA را نیز بر عهده داشته‌است. همچنین، بویلر حرارتی این نیروگاه توسط یکی از زیرمجموعه‌های شرکت زیمنس به نام فناوری انتقال حرارت زیمنس تامین شده‌‌است.

منبع:

power-technology

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها