افزایش تحویل دهی هواپیمای مسافربری A320neo

برنامه ایرباس برای افزایش تحویل دهی هواپیمای مسافربری A320neo

افزایش تحویل دهی هواپیمای مسافربری A320neo

غول هواپیماسازی اروپا امیدوار است پس از توافق با شرکت CFM اینترنشنال بر سر تعداد موتورهای تحویلی در سال‌های پیش‌رو، برنامه افزایش تحویل‌ دهی هواپیمای مسافربری A320neo خود از سال ۲۰۲۴ را عملی نماید. تا پیش از این، ایرباس وعده داده بود از نیمه سال ۲۰۲۳، نرخ تولید خود را به ۶۵ فروند هواپیما در ماه افزایش دهد. تعیین برنامه دقیق و نرخ مشخص تحویل‌دهی این هواپیماها بدون هماهنگی با شرکت سازنده موتور میسر نیست و بر این اساس، با توافق بین CFM اینترنشنال و ایرباس بر سر میزان دقیق تحویل موتورهای توربوفن LEAP-1A از سال ۲۰۲۴، وضعیت مشخص‌تری برای این خانواده از هواپیمای مسافربری پرتقاضا معلوم شده‌است.

” بخوانید: انتخاب موتور CFM برای هواپیماهای مسافربری ایرباس A320neo ایرفرانس

شرکت CFM اینترنشنال حاصل سرمایه‌گذاری مشترک شرکت آمریکایی جنرال الکتریک و شرکت فرانسوی سافران است. انتظار می‌رود ایرباس همزمان با ارائه گزارش عملکرد مالی سه ماهه نخست ۲۰۲۲ در هفته اول ماه می، جزئیات بیشتری از برنامه تولید و تحویل هواپیمای A320neo خود را اعلام کند.

تحویل موتورهای لیپ که بر روی هواپیمای بوئینگ B737 max نیز نصب می‌شوند، در سه ماهه نخست ۲۰۲۲، به ۲۳۹ دستگاه رسید. این در حالی است که این آمار برای مدت مشابه پیش از آن ۱۸۸ مورد بود. بنابر برنامه اعلامی توسط شرکت CFM اینترنشنال، انتظار می‌رود در سال ۲۰۲۳، بیش از ۲ هزار دستگاه موتور توربوفن روزآمد لیپ به مشتریان تحویل داده شود. این در حالی است که در سال ۲۰۲۱، تنها ۸۴۵ دستگاه موتور لیپ از خط تولید CFM اینترنشنال خارج شده‌است. روند کاهشی تولید و عرضه موتورهای CFM56 ادامه دارد و در سه ماهه نخست سال جدید میلادی، تنها ۱۵ دستگاه از این موتور تحویل مشتریان داده شده‌است.

در سه ماهه نخست سال ۲۰۲۱، مجموعا ۲۶ دستگاه موتور CFM56 از خط تولید خارج شدند. تبعات جنگ اوکراین و یورش نظامی روسیه به این کشور، دامن CFM اینترنشنال را نیز گرفته‌ و این شرکت برای تامین تیتانیوم موردنیاز خود از منابع غیر روسی، فعالانه در تکاپو بوده‌است. انتظار می‌رود نزدیک به ۲ درصد از درآمد شرکت سافران تحت تاثیر تحریم‌های غرب علیه روسیه از دست برود. این شرکت در تامین موتور برای هواپیماهای سوپرجت۱۰۰ و موتورهای توربوشفت برای دو بالگرد روسی و همچنین پشتیبانی از نزدیک به ۱۰۰ دستگاه موتور CFM نصب‌شده بر روی هواپیماهای مسافربری روسی در بازار این کشور فعالیت داشته‌است.

منبع:

flightglobal

#ایرباس #CFM اینترنشنال #موتور لیپ

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها