قرارداد برای MTU

ثبت ششصد میلیون دلار قرارداد برای MTU در نمایشگاه هوایی فارنبرو

قرارداد برای MTU در نمایشگاه هوایی فارنبرو

شرکت آلمانی موتورهای هوایی MTU، حضور موفقی در نمایشگاه هوایی بین‌المللی فارنبرو ۲۰۲۲ داشت. بنابر اعلام این شرکت، مجموع قراردادهای منعقدشده در حاشیه این نمایشگاه معتبر بین‌المللی، از مرز ۶۰۰ میلیون دلار عبور کرده‌است. شرکت MTU، سهم قابل‌ملاحظه‌ای از بازار خدمات تعمیر و نگهداری برای موتورهای توربوفن دنده‌ای محصول پرت‌اندویتنی را در اختیار دارد.

موتورهای توربوفن دنده‌ای موسوم به GFT، در نمایشگاه هوایی فارنبرو ۲۰۲۲، با استقبال قابل‌توجهی روبرو شدند که این خبر خوبی برای MTU به شمار می‌رود. به طور مثال، یکی از شرکت‌های اصلی اجاره‌دهنده هواپیما در جهان، هشتاد فروند ایرباس A320neo و ۷۶ فروند ایرباس A220neo، همگی مجهز به موتورهای GTF را سفارش داد. از میان شرکت‌های هواپیمایی نیز می‌توان به سفارش ۱۲ فروندی دلتا ایرلاینز برای هواپیماهای ایرباس A220، مجهز به موتورهای دنده‌ای PW1500G و سفارش شرکت پورتر ایرلاینز برای ۲۰ فروند هواپیمای E195-E2 محصول امبرائر، مجهز به موتور PW1900G از خانواده موتورهای GTF، اشاره کرد.

خبر خوب دیگر برای شرکت آلمانی MTU، سفارش هواپیماهای بوئینگ B777X توسط شرکت هواپیمایی ژاپنی All Nippon بود. این هواپیماها به موتور GE9X مجهز خواهند بود. همچنین لوفت‌هانزا، چهارده دستگاه موتور GE9X برای تجهیز هواپیماهای باربری بوئینگ B777-8 جدید خود سفارش داده‌است.

در موتورهای توربوفن دنده‌ای، سرعت دورانی فن پایین‌تر از سرعت گردش بخش کم‌فشار کمپرسور و توربین است و بر این اساس بهره‌وری موتور بهینه می‌شود. بر این اساس، مصرف سوخت موتور ۱۶ درصد کاهش می‌یابد و همچنین میزان نویز ۷۵ درصد کمتر می‌شود. این موارد، از مزیت‌های فناوری موتور توربوفن دنده‌ای به شمار می‌رود. موتورهای GTF، هم برای هواپیماهای ایرباس A320neo و A220 و همچنین خانواده هواپیماهای تجاری E-Jets محصول امبرائر نصب شده‌اند.

شرکت موتورهای هوایی MTU، نقش مهمی در تامین قطعات برای موتورهای توربوفن دنده‌ای ایفا می‌کند و همچنین در ارائه خدمات تعمیر و نگهداری این موتورها، حضور فعالی دارد. نزدیک به ۱۵ تا ۱۸ درصد قطعات موتورهای توربوفن دنده‌ای، محصول شرکت MTU هستند. شرکت MTU همچنین مسئولیت مونتاژ نهایی یک سوم از موتورهای PW1100G-JM برای نصب بر روی هواپیماهای ایرباس A320neo را برعهده دارد. همچنین این شرکت، نزدیک به چهار درصد قطعات موتورهای GE9X، جهت نصب بر روی هواپیماهای بوئینگ B777X را تولید و عرضه می‌کند.

منبع:

aviationsourcenews

#تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی #موتور توربوفن #موتور هوایی #پرت‌اندویتنی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها