هواپیمای ATR 72-600

تحویل اولین هواپیمای ATR 72 با موتور جدید به ایرلاین فرانسوی

تحویل هواپیمای ATR 72-600 به ایرکورسیکا

شرکت هواپیماسازی ایتالیایی-فرانسوی ATR، از تحویل نخستین فروند هواپیمای توربوپراپ منطقه‌ای ATR-600‌، مجهز به موتور روزآمد PW127XT محصول شرکت پرت‌اندویتنی، به شرکت هواپیمایی ایرکورسیکا خبر می‌دهد. این شرکت هواپیمایی منطقه‌ای فرانسوی، پنج فروند هواپیمای ATR 72-600 سفارش داده‌است. توافق‌نامه فروش این هواپیما به شرکت ایرکورسیکا، در دوره قبلی نمایشگاه بین‌المللی هوایی دوبی به امضا رسید. ناوگان عملیاتی این شرکت، شامل یک فروند هواپیمای ATR 42-500، پنج فروند هواپیمای ATR 72-500، چهار فروند جت مسافربری ایرباس A320-200 و دو فروند جت مسافربری ایرباس A320neo است.

نخستین نمونه‌های هواپیمای ATR 72-600 در پاییز سال ۲۰۰۷ به بازار هوانوردی معرفی شد. این نمونه‌ها نیروی پیشران خود را از موتور PW127M تامین می‌کردند. این موتور در زمان خود، جدیدترین عضو خانواده موتورهای توربوپراپ PW100 به شمار می‌رفت که نزدیک به ۴۰ درصد مصرف سوخت را کاهش داده بود.

” بخوانید: تایید صلاحیت پروازی هواپیمای ATR با موتور توربوپراپ جدید

شرکت پرت‌اندویتنی مدعی است که بر اساس تجربه خود در توسعه موتورهای خانواده PW100، نمونه روزآمد PW127XT را برای کاهش هزینه‌های عملیاتی و افزایش عملکرد توسعه داده‌است. بازه زمانی تعمیر اساسی در این عضو جدید خانواده موتورهای توربوپراپ PW127، به ۲۰ هزار ساعت افزایش یافته‌است. بنابر ادعای پرت‌اندویتنی، هزینه‌های تعمیر و نگهداری این موتور نسبت به نمونه‌های قبلی ۲۰ درصد کمتر است. مصرف سوخت نمونه PW127XT در مقایسه با نمونه PW127M، نزدیک به سه درصد کاهش یافته‌است. همچنین، میزان آلایندگی‌های دی‌اکسیدکربن در گاز خروجی از این موتور، نسبت به نمونه‌های پیشین ۴۵ درصد کمتر شده و امکان استفاده از سوخت پایدار هوانوردی توسط این موتور وجود دارد.

علاوه بر تجهیز هواپیماهای ATR 72-600 شرکت ایرکورسیکا به موتورهای جدید، در تجهیزات داخلی کابین مسافران نیز تغییراتی انجام شده که آن را نسبت به نمونه‌های پیشین این هواپیما متمایز کرده‌است. علاوه بر فروش این پرنده‌ها،‌ قرارداد تعمیر و نگهداری بلندمدت ۱۲ ساله با این ایرلاین منطقه‌ای فرانسوی نیز به امضا رسیده‌است.

منبع:

simpleflying

#پرت‌اندویتنی #موتور توربوپراپ

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها