ظرفیت تولید تاسیسات ساتورن

افزایش ظرفیت تاسیسات ریبینسک برای موتور PD14

افزایش ظرفیت تولید تاسیسات ساتورن در ریبینسک

اتحادیه موتورسازان روسیه UEC، از افزایش ظرفیت تاسیسات ساتورن، از زیرمجموعه‌های خود در منطقه ریبینسک، برای پشتیبانی از برنامه توسعه موتورهای توربوفن بومی PD14 خبر می‌دهد. بر این اساس، انتظار می‌رود تا سال ۲۰۲۵، یک کارخانه جدید در این تاسیسات عملیاتی شود که بیش از ۲۵۰ دستگاه و انواع ماشین‌افزار مخصوص ساخت قطعات و مونتاژ موتور در آن نصب خواهد شد. در این چارچوب، مقرر شده‌ که تا سال ۲۰۲۹، ظرفیت تولید تاسیسات ساتورن در ریبینسک، به ۱۶۰ دستگاه موتور در سال برسد.

شرکت ساتورن در ساخت قطعات این موتور توربوفن بومی مشارکت دارد و به طور ویژه، مسئولیت ساخت قطعات کمپرسور کم‌فشار و مجموعه‌های مرتبط با آن و همچنین پره‌های ثابت کمپرسور پرفشار این موتور هوایی را دنبال می‌کند.

بر اساس برنامه طراحی‌شده، کارخانه جدید ۴۰ هزار مترمربع مساحت خواهد داشت و ۲۵۰ قطعه ماشین‌افزار در آن نصب می‌شود که ۱۰۲ دستگاه از این ماشین‌ها کاملا نو خواهند بود. در عین حال، قرار است تاسیسات ریبینسک از سال ۲۰۲۷، به‌عنوان مرکز اصلی تعمیر و بازسازی موتورهای جت مسافربری MC21 در روسیه، به مشتریان خدمات ارائه دهد. طرح کلی اتحادیه موتورسازان روسیه، شامل راه‌اندازی یک مرکز تعالی در حوزه موتورهای هوایی است که علاوه بر موتور PD14، پشتیبانی از موتورهای سام۱۴۶ و PD8 را نیز شامل می‌شود.

یکی از اهداف اجرای برنامه توسعه توانمندی در حوزه موتورهای هوایی به صورت کمی، شامل ساخت و عرضه بیش از هزار دستگاه انواع موتورهای توربوفن غیرنظامی سام۱۴۶، PD8 و PD14 تا سال ۲۰۳۰، اعلام شده‌است. در عین حال، انتظار می‌رود با تکمیل ظرفیت و تجهیز تاسیسات UEC در منطقه ریبینسک، امکان ارائه خدمات تعمیر، نگهداری و بازسازی موتورهای هوایی با ظرفیت ۲۵۰ دستگاه در سال، تا پایان دهه جاری میلادی در این مرکز فراهم شود. روسیه موتور PD14 را به‌عنوان گزینه بومی برای تامین نیروی پیشران هواپیمای مسافربری MC21 توسعه داده‌است.

منبع:

uecrus

#اتحادیه موتورسازان روسیه #موتور PD14 #تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی #موتور PD8 #موتور توربوفن #موتور هوایی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها