فیلتر سوخت روسی

فیلتر سوخت روسی برای موتورهای هواپیمای سوخو سوپرجت

فیلتر سوخت روسی برای موتورهای توربوفن سام۱۴۶

شرکت ساتورن از زیرمجموعه‌های اتحادیه موتورسازان روسیه UEC مستقر در منطقه ریبینسک، از آزمایش نمونه پیش‌تولیدی فیلتر سوخت بومی برای نصب بر روی موتورهای توربوفن سام۱۴۶ خبر می‌دهد. این موتور نیروی پیشران جت مسافربری منطقه‌ای سوخو سوپرجت۱۰۰ را تامین می‌کند. انتظار می‌رود فرآیند تایید صلاحیت پروازی و عرضه نخستین مجموعه از نمونه‌های تولیدی این فیلتر سوخت روسی در آینده‌ای نزدیک تکمیل شود.

پس از حمله نظامی روسیه به اوکراین و توقف فعالیت‌های شرکت پاورجت، متولی اصلی موتور سام۱۴۶، شرکت‌های بهره‌بردار این موتور در روسیه برای تامین قطعات مصرفی دچار مشکل شده‌اند. نکته جالب در این مورد آن است که فیلتر سوخت نصب‌شده بر روی موتور، ساخت شرکت سافران فرانسه است و با پارت نامبر اختصاصی برای این موتور تامین می‌شود. از این رو، امکان خرید این فیلتر از تامین‌کنندگان دیگر وجود ندارد و وابستگی کامل به سازنده فرانسوی وجود داشته‌است.

شرکت پاورجت از سرمایه‌گذاری مشترک شرکت فرانسوی سافران و شرکت روسی ساتورن شکل گرفته که عملا فعالیت‌های خود را به طور کامل متوقف کرده‌است. بنابر اعلام منابع روس، فیلتر سوخت جدید با هدف جایگزینی نمونه قبلی فرانسوی برای نصب بر روی هواپیمای عملیاتی سوخو سوپرجت۱۰۰ طراحی شده‌است.

روسیه در قالب برنامه توسعه هواپیماهای SSJ-NEW، قصد دارد این نمونه جدید هواپیمای سوخو سوپرجت۱۰۰ را بسازد که در آن به صورت حداکثری از قطعات ساخت روسیه استفاده شده‌است. این برنامه با فزار و نشیب بسیار به پیش می‌رود، اما روسیه در تکمیل آن بسیار جدی است تا وابستگی خود به تامین‌کنندگان غربی را از بین ببرد.

منبع:

uecrus

#اتحادیه موتورسازان روسیه #سافران #موتور توربوفن

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها