جت مسافربری منطقه ای سوخو سوپرجت

سرمایه‌گذاری امارات برای تولید جت مسافربری منطقه‌ای روسی سوخو سوپرجت

تولید جت مسافربری منطقه ای سوخو سوپرجت

شرکت سوپرجت اینترنشنال، حاصل سرمایه‌گذاری مشترک شرکت ایتالیایی لئوناردو و اتحادیه هواپیماسازان روسیه UAC، از برنامه خود برای راه‌اندازی خط تولید جت مسافربری منطقه ای سوخو سوپرجت۱۰۰ در امارات متحده عربی خبر می‌دهد. بنابر توافق دولت ایتالیا و دولت روسیه، سهام UAC در این شرکت مشترک، به یک گروه سرمایه‌گذاری اماراتی منتقل می‌شود. بر این اساس، شرکت سرمایه‌گذاری اماراتی ۴۹ درصد، یک کنسرسیوم بین‌المللی ایتالیایی ۴۱ درصد و شرکت لئوناردو نیز ۱۰ درصد سهام شرکت سوپرجت اینترنشنال را در اختیار خواهند گرفت.

این در حالی است که اخبار صنعت هوایی روسیه حاکی از آن هستند که شرکت ایرکوت از مجموعه‌های وابسته به UEC، پروژه ساخت موسوم به SSJ-NEW را با تاکید بر استفاده کامل از قطعات روسی دنبال می‌کند. در این شرایط، اعلام خبر ایجاد خط تولید هواپیمای سوخو سوپرجت در امارات سوالات زیادی را ایجاد کرده‌ و جزئیات خروج UAC از این کنسرسیوم به طور روشن توضیح داده نشده‌است.

از زمان آغاز بحران اوکراین در فوریه ۲۰۲۲، سهام و دارایی‌های شرکت سوپرجت اینترنشنال به حالت تعلیق درآمده و ۱۱۰ نفر از کارکنان این شرکت، مستقر در تاسیسات آن در فرودگاه ونیز عملا بلاتکلیف هستند.

” بخوانید: حمایت سه میلیارد دلاری دولت روسیه از صنعت حمل و نقل هوایی تجاری

گروه سرمایه‌گذاری اماراتی MARK AB که قرار است سهام طرف روسی را خریداری نماید، متعهد شده که برای احیای مجدد فرآیندهای اجرایی، بالغ بر ۲۰۰ میلیون دلار سرمایه‌گذاری کند. بر این اساس، قرار است خط مونتاژ نهایی سوخو سوپرجت۱۰۰ در تاسیساتی در فرودگاه العین امارات راه‌اندازی شود. بر اساس اخبار اعلام‌شده، تکمیل و نهایی‌سازی چیدمان داخلی هواپیما کماکان در ونیز انجام خواهد شد.

شرکت سوپرجت اینترنشنال، بازاری برای دستکم ۲۵۰ فروند از این هواپیماها را پیش‌بینی کرده‌است. در این میان، امارات و هند به‌عنوان مشتریان اصلی این هواپیما مدنظر قرار گرفته‌اند. یکی از بزرگترین چالش‌ها در این مسیر، فعال‌کردن مجدد زنجیره تامین این هواپیما است. یکی از مسائل مهم، جایگزینی موتورهای توربوفن سام۱۴۶ محصول پاورجت، حاصل سرمایه‌گذاری مشترک شرکت فرانسوی سافران و شرکت روسی ساتورن است.

تاکنون جزئیات دقیقی از برنامه زمانی برای آغاز بکار خط تولید و مونتاژ العین توسط شرکت سوپرجت اینترنشنال اعلام نشده‌است. این در حالی است که بنابر اعلام شرکت سرمایه‌گذاری اماراتی MARK AB، انتظار می‌رود تاسیسات ساخت و مونتاژ در فرودگاه العین تا سال ۲۰۲۵ تکمیل شود و از آن زمان، برنامه‌ریزی‌ها برای تولید ۱۰ تا ۱۵ فروند هواپیمای سوخو سوپرجت۱۰۰ در سال مدنظر قرار گرفته‌است.

منبع:

flightglobal

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها