پروژه‌های نیروگاهی جدید در جنوب روسیه

دورخیز چهار شرکت بزرگ برای پروژه‌های نیروگاهی جدید در جنوب روسیه

پروژه‌های نیروگاهی جدید در جنوب روسیه

بنابر گزارش روزنامه کامرسانت، چهار شرکت بزرگ روس شامل اینتررائو، هلدینگ انرژی گازپروم، لوک‌اویل و TPE، طرح‌های پیشنهادی خود را برای اجرای پروژه‌های نیروگاهی با ظرفیت بالغ بر ۲ هزار مگاوات به دولت روسیه ارائه دادند. هدف از اجرای این پروژه‌ها، رفع ناترازی انرژی در جنوب روسیه عنوان شده‌است. پیش از این، تلاش دولت روسیه برای اعلام برنده مناقصه این پروژه‌ها در ماه اوت ناکام ماند و تصمیم بر آن شد که یکبار دیگر این مناقصه بطور رسمی برگزار شود. برآوردهای اولیه حاکی از آن است که اجرای این پروژه‌ها دستکم بین ۳،۳ تا ۳،۷ میلیارد دلار هزینه در بر خواهد داشت.

بر اساس جزئیات منتشرشده در مورد این پروژه بزرگ نیروگاهی، اینتررائو قصد دارد ظرفیت یکی از نیروگاه‌های خود در منطقه سوچی را به میزان ۴۸۰ مگاوات افزایش دهد، همچنین این شرکت توان خروجی یکی دیگر از نیروگاه خود در منطقه جنوب روسیه را تا ۱۳۰ مگاوات بالا خواهد برد. اینتررائو در طرح پیشنهادی خود تاکید کرده برای اجرای پروژه‌ها از تجهیزات ساخت شرکت‌های روسی استفاده خواهد کرد.

بخوانید: پیشنهاد روسیه برای ساخت توربین‌ گاز مشترک توسط کشورهای بریکس

بنابر اعلام اینتررائو، نیروگاه‌های مذکور با ظرفیت کنونی ۳۵۸ مگاوات عمدتا با استفاده از تجهیزات غربی شامل توربین گاز SGT-700 ساخت زیمنس و توربین گاز LMS100PB ساخت شرکت جنرال الکتریک راه‌اندازی شده‌اند. شرکت لوک‌اویل با همکاری یک شرکت دیگر روسی، پیشنهادی برای ساخت یک نیروگاه بخار جدید با ظرفیت ۳۳۰ مگاوات در منطقه کراسنودار ارائه کرده‌است.

هلدینگ انرژی گازپروم هم قصد دارد یک واحد نیروگاهی سیکل ترکیبی ۴۷۰ مگاواتی را با استفاده از توربین گاز پرقدرت بومی GTE-170 محصول شرکت روسی پاور ماشین راه‌اندازی نماید. همچنین راه‌اندازی یک واحد نیروگاهی ۱۷۰ مگاواتی با استفاده از توربین گاز در دست توسعه GTD-110M محصول اتحادیه موتورسازان روسیه UEC نیز توسط گازپروم مدنظر قرار گرفته‌است.

گازپروم طرح دیگری را برای ساخت یک نیروگاه ۴۷۰ مگاواتی در منطقه کوبان مبتنی بر توربین گاز GTE-170 ارائه کرده که انتظار می‌رود در صورت تایید و حمایت دولت روسیه مراحل عمرانی آن از سال ۲۰۲۹ آغاز شود. بنابر گزارش کامرسانت، شرکت لوک‌اویل وابسته به هلدینگ دولتی روستک، طرحی را برای ساخت دو نیروگاه سیکل ترکیبی ۳۴۰ مگاواتی مبتنی بر توربین گاز GTD-110M در منطقه اودارنایا تا پایان سال ۲۰۲۹ ارائه کرده‌است. برآوردها نشان می‌دهد که ناترازی برق در مناطق جنوبی روسیه تا سال ۲۰۲۹ دستکم به هزار مگاوات می‌رسد. از این رو، دولت روسیه با هدف حل این مشکل، مناقصه ساخت این پروژه‌های نیروگاهی را برگزار کرده‌است.

منبع:

peretok

#پروژه های نیروگاهی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها