شرکت رولزرویس از موافقت خود برای آغاز برنامه بازرسی زودهنگام برخی از موتورهای ترنت1000 توسط بازرسان مراجع سازمان ایمنی هوانوردی اروپا خبر می‌دهد. این تصمیم یک هفته پس از زمین‌گیر شدن دو فروند هواپیمایی بوئینگ 787-10 شرکت هواپیمایی سنگاپور اتخاذ شده‌است. جدیدترین عضو خانواده موتورهای ترنت، از زمان ورود به خدمت عملیاتی در اواخر سال 2017، با مشکلات متعددی مواجه بوده‌است. بنابر اعلام رولزرویس، تا پایان فوریه 2019، بیش از 35 فروند جت مسافربری بوئینگ 787 در نقاط مختلف جهان به علت خوردگی پره‌های موتور و ایجاد ترک در برخی از قطعات موتورهای ترنت زمین‌گیر شده‌اند.

مدیر بخش موتورهای هوایی رولزرویس معتقد است که بروز این اشکالات در موتور ترنت1000 آنها را متعجب کرده و بر این اساس، انجام بازرسی زودهنگام به رولزرویس کمک می‌کند تا از بروز اشکالات مشابه برای 180 دستگاه موتور توربوفن ترنت1000 در صف تحویل به مشتری در طی چند ماه آینده جلوگیری می‌شود. شرکت هواپیمایی سنگاپور، اخیرا دو فروند جت مسافربری در ایرلاینر خود را به علت مشاهده خوردگی و تغییرات ظاهری در پره‌های موتور زمین‌گیر کرده‌است.

اغلب موتورهای ترنت1000 دست خوش این مشکل در مسیرهای پرواز ژاپن، کره جنوبی و تایلند مورد استفاده قرار گرفته‌اند که جز مناطق با تعداد سیکل‌های برخاست و نشست فراوان به شمار می‌روند. رولزرویس مدعی است بیش از یک میلیارد پوند زیان مالی ناشی از مشکلات موتور ترنت1000 را متحمل شده‌است. مهندسان رولزرویس کار بر روی توسعه و تست پره‌های جدید برای موتور ترنت1000 را آغاز کرده‌اند و انتظار می‌رود این مشکل تا اوایل سال میلادی آینده، بطور کامل برطرف شود.

 

منبع:

Euronews

 

*رولزرویس علت خوردگی پره‌های موتور ترنت اکس‌دبلیو‌بی را بررسی می‌کند

*بازرسی موتور ترنت پیش از انتقال به سلول تست

*نقص فنی در پمپ‌های سوخت موتور ترنت ۱۰۰۰

Sending
امتیاز کاربران
0 (0 votes)
در باره ی نویسنده

Pesg Author

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *