1970– رونق بازار فروش ماشین فریم 5

آغاز دهه 70 میلادی با افزایش اقبال به توربین گاز فریم 5 محصول جی‌ئی توأم بود. در سال 1970 یک شرکت ذوب آلومینیوم در بحرین نمونه‌ای از ماشین فریم 5 را نصب کرد که توان خروجی آن به 24 مگاوات می‌رسید. این ماشین، در دنیای توربین گاز از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است و قابلیت اطمینان بالا و کارکرد رضایت‌بخش آن در سالیان متوالی مورد توجه کاربران بوده‌است.

توربین های گازی شرکت جنرال الکتریک

1970– تولید ماشین فریم 7

در این سال، شرکت جنرال الکتریک توربین 60 هرتزی فریم 7 با توان خروجی 47.2 مگاوات و دمای ورودی توربین 900 درجه سانتیگراد به بازار معرفی کرد. اندکی پس از آن، جی‌ئی توسعه ماشین تک‌محوره 50 هرتزی فریم 9 را با همکاری آلستوم کلید زد.

توربین های گازی شرکت جنرال الکتریک

1970– معرفی ماشین‌های سری جی‌تی

شرکت سوئیسی بی‌بی‌سی همگام با راهبرد جی‌ئی برای عرضه توربین‌های گاز بزرگ‌تر، دو نمونه جدید از محصولات خود موسوم به جی‌تی11 و جی‌تی13 را به بازار معرفی کرد. اولین ماشین 60 هرتزی جی‌تی11 در رین‌بولیک کانادا در سال 1970 نصب و راه‌اندازی شد. این ماشین با دور 3 هزارو 600 آر‌پی‌اِم توان معادل 32 مگاوات تأمین می‌کند.

توربین های گازی شرکت جنرال الکتریک

1971– عرضه اولین توربین گازی کلاس ئی

در نیروگاه شورهام انگلستان در این سال، اولین ماشین کلاس ئی جی‌ئی موسوم به 7ئی نصب و راه‌اندازی شد.

 

منبع:

POWERMAG

 

*نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش اول)

*نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش دوم)

*نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش چهارم)

*نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش پنجم)

Sending
امتیاز کاربران
0 (0 votes)
در باره ی نویسنده

Pesg Author

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *