شرکتهای هواپیمایی بهرهبردار جت مسافربری ای220 ملزم شدهاند تا کمپرسور کمفشار موتورهای پرتاندویتنی، پیدبلیو1500جی را بطور ویژه مورد بازرسی قرار دهند. این رهنمود ایمنی، توسط سازمان هوانوردی فدرال آمریکا (افایای) پس از وقوع دو حادثه در تاریخ 15 ژوئیه و 16 سپتامبر، برای هواپیماهای ای220-300 سوئیس ایر صادر شد. بر این اساس، بهرهبرداران این هواپیما که مجهز به موتور پرتاندویتنی مذکور هستند، باید بازرسی اولیه و دورهای منظم را با تمرکز بر پرههای هدایتکننده ورودی و طبقات کمفشار کمپرسور در دستور کار خود قرار دهند.
در دو حادثه گزارششده توسط سوئیس ایر، روتور طبقه اول کمپرسور دچار نقص شده و مشکلاتی را برای ادامه مطمئن پرواز هواپیما ایجاد کردهاست. رهنمود صادر شده توسط افایای، انجام این بازرسیها برای موتورهای پیدبلیو1500جی با کمتر از 300 سیکل پروازی را الزام آور کردهاست. بازرسی اولیه باید در 50 سیکل نخستین انجام شود و در هر 50 سیکل پروازی بعدی بازرسی دورهای تا رسیدن به آستانه 300 سیکل پروازی ادامه خواهد داشت.
منبع:
*یک میلیون ساعت عملیاتی برای موتورهای ایرباس ای۲۲۰
*امریه جدید برای بهروزرسانی سامانه کنترل موتور هواپیماهای ایرباس ای۲۲۰
*چالش در سوئیسایر: نقص فنی پیاپی در موتور ناوگان تازهنفس ای۲۲۰