رولزرویس از شناسایی خوردگی بر روی پره‌های بخش میانی کمپرسور موتور ترنت اکس‌دبلیوبی-84 نصب‌شده بر روی جت مسافربری ایرباس ای350 خبر می‌دهد. رولزرویس جزئیات بیشتری در این مورد را منتشر نکرده‌ و تنها به مشاهده خوردگی جزئی بر روی یک یا دو پره از بخش میانی کمپرسور موتور اشاره کرده‌است. در حال حاضر، بیش از یکصد دستگاه موتور توربوفن روزآمد ترنت اکس‌دبلیوبی-84 در حال خدمت عملیاتی هستند. رولزرویس نصب این موتورها را از پنج سال پیش آغاز کرده‌است. انتظار می‌رود آژانس ایمنی هوانوردی اتحادیه اروپا یاسا در واکنش به این یافته رولزرویس، امریه صلاحیت پروازی جدیدی را منتشر نماید.

در بیانیه رولزرویس تاکید شده که هیچکدام از موتورهای دارای این پره‌های موتور رویداد غیرعادی در عملیات پروازی خود تجربه نکرده‌اند، اما توصیه کلی بر بازرسی همه موتورهای این خانواده است. همچنین به کاربران جت مسافربری ای350 اطمینان خاطر داده ‌شده‌ که انجام این بازرسی، هزینه چندانی روی دست آنها نمی‌گذارد. اولین موتور ترنت اکس‌دبلیوبی-84 برای نصب بر روی ای350 در ژانویه 2015 عرضه شد و قطر ایرویز نخستین مشتری آن شد. رولزرویس به تازگی از زیر فشار ویران‌گر ناشی از مشکلات فنی در موتور ترنت 1000 خلاص شده که میلیاردها دلار هزینه روی دست این شرکت گذاشت. سه نمونه مختلف از این خانواده موتور با مشکلات خوردگی روبه‌رو هستند.

 

منبع:

Aerotime

 

*ترنت موتور اختصاصی ایرباس ای۳۵۰-۹۰۰

*تعطیلی موقت خط تولید رولز رویس در تابستان ۲۰۲۱

Sending
امتیاز کاربران
0 (0 votes)
در باره ی نویسنده

Pesg Author

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *