تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی هند

سافران فرشته نجات تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی هند می‌شود

تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی هند

صنعت تعمیر، نگهداری و بازسازی هوانوردی غیرنظامی هند، وضعیتی متفاوت در بخش‌های مختلف دارد. در حالی که توانمندی تعمیر، نگهداری و بازسازی سازه و بدنه در هند بسیار گسترش یافته و بالغ بر ۹۰ درصد از این خدمات توسط شرکت‌های داخلی انجام می‌شود، امکانات داخلی هند برای خدمات تعمیر، نگهداری و بازسازی موتورهای هوایی و قطعات آنها بسیار ناچیز است.

در حال حاضر بیش از ۷۰۰ فروند انواع جت مسافربری در هند مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد. انتظار می‌رود در ۵ سال آینده این آمار به ۲ هزار فروند افزایش یابد. بطور متداول یک موتور توربوفن تجاری پس از انجام ۱۰ هزار ساعت پرواز معادل ۶ هزار سیکل پروازی، نیاز به شاپ ویزیت دارد و معمولا یک شاپ ویزیت کامل بین ۶۰ تا ۹۰ روز زمان می‌برد.

ارزیابی کلی صنعت هوانوردی غیرنظامی هند با توجه ویژه به رشد قابل‌توجه ناوگان عملیاتی جت‌های مسافربری آن طی ۵ سال آینده، به روشنی نگرانی از ضعف و خلا اساسی در توانمندی‌های تعمیر، نگهداری و بازسازی به ویژه در بخش موتورهای هوایی را نمایان می‌سازد. در حال حاضر، تنها مرکز خدمات مهندسی AIESL در هند خدمات تعمیر، نگهداری و بازسازی موتورهای هوایی را ارائه می‌کند.

بخوانید: ایرلاین هندی ایندیگو ۶۰ دستگاه موتور توربوفن پرقدرت ترنت می‌خرد

این مجموعه تنها مرکز تعمیر، نگهداری موتورهای هوایی هند است که مجوزهای لازم از اداره هوانوردی فدرال آمریکا FAA، آژانس ایمنی هوانوردی اروپا یاسا و سازمان هواپیمایی کشوری هند را دارد. در این مرکز، خدمات تعمیر و نگهداری موتورهای CFM56 شامل نمونه‌های ۵بی و ۷بی محصول CFM اینترنشنال، موتورهای CF6-80C2 جنرال الکتریک، موتور V2500-A1 محصول IAE و موتور PW4000 محصول پرت‌اندویتنی ارائه می‌شود.

همچنین بخشی از خدمات لازم برای تعمیر و نگهداری موتورهای توربوفن پرقدرت GE90 و GEnx در این مرکز در دسترس است. علاوه بر آن، طیف متنوعی از سامانه‌های تولید توان کمکی APU شامل محصولات هانی‌ول و پرت‌اندویتنی در این مرکز ارائه می‌شود. این در حالی است که شرکت فرانسوی سافران قصد دارد یک مرکز بزرگ تعمیر و بازسازی موتورهای هوایی در حیدرآباد هند راه‌اندازی کند. تمرکز اصلی در این مرکز ارائه خدمات برای موتورهای روزآمد لیپ ۱ای و ۱بی است که نیروی پیشران خانواده ایرباس A320neo و بوئینگ ۷۳۷max را تامین می‌کنند.

بخوانید: سفارش ۳۰۰ دستگاه موتور لیپ توسط ایرلاین هندی

در حال حاضر، شرکت هواپیمایی هند سفارش‌هایی برای دریافت بیش از ۱۰۰۰ فروند جت مسافربری مجهز به موتور روزآمد لیپ ارائه کرده‌اند. در این شرایط، سافران به مثابه یک فرشته نجات برای صنعت هوانوردی هند عمل خواهد کرد. انتظار می‌رود این بازار پررونق هوانوردی تجاری جهان در دهه پیش‌رو به یکی از گزینه‌های جذاب برای بازیگران اصلی این حوزه در سطح جهان تبدیل شود.

منبع:

aviationweek

#تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها