مرکز ساخت قطعات موتورهای هوایی

گشایش مرکز ساخت قطعات موتورهای هوایی غیرنظامی در اوفا

مرکز ساخت قطعات موتورهای هوایی در اوفا

بنابر اعلام اتحادیه موتورسازان روسیه UEC، یک مرکز ساخت قطعه برای موتورهای هوایی غیرنظامی در شرکت UMPO وابسته به این اتحادیه در منطقه اوفا راه‌اندازی شده‌است. آغاز بهره‌برداری از این مرکز روزآمد، ظرفیت تولید قطعات موتورهای توربوفن بومی  PD-8 و PD-14 را افزایش می‌دهد. مجموع سرمایه‌گذاری انجام‌شده برای راه‌اندازی این مرکز از مرز سه میلیارد روبل معادل ۳۴ میلیون دلار تجاوز می‌کند.

مسئولان ارشد روسی از جمله وزیر صنعت تجارت این کشور و معاونان این وزارتخانه، در مراسم گشایش این مرکز جدید حاضر بودند. این مرکز در مساحتی معادل دو هزار مترمربع ساخته شده‌است. بزرگترین تجهیز پرس گرم ایزواستاتیک موسوم به HIP روسیه در این مرکز نصب شده‌است. این تجهیز کلیدی توسط شرکت روسی Drobmash طراحی و ساخته شده‌است.

بخوانید: پروژه ارتقاء شش نیروگاه در منطقه اوفا تا سال ۲۰۲۷

بر این اساس، تولید قطعات ریخته‌گری‌شده از جنس تیتانیوم و آلومینیوم برای استفاده در موتورهای هوایی با ظرفیت بالاتر و کیفیت تاییدشده تسریع می‌شود. بنابر اعلام مدیرعامل اتحادیه موتورسازان روسیه، افزایش ظرفیت ساخت قطعات موتورهای هوایی غیرنظامی متناسب با نیازمندی این کشور در دستور کار قرار گرفته‌است. برآوردها نشان می‌دهد که تا سال ۲۰۳۰، صنعت هوایی روسیه به بیش از ۳۵۰۰ دستگاه موتور هوایی از نمونه‌های مختلف برای انواع هواگردهای بال ثابت و بال متغیر نیازمند است.

منبع:

uecrus

#موتور هوایی #pd14

 

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها