1972– عرضه اولین ماشین 7بی

شرکت جی‌ئی ماشین اِم‌اِس7001بی را به‌عنوان اولین توربین گاز کلاس بی فریم7 به بازار عرضه کرد. توان خروجی این ماشین 51،8 مگاوات بود.

1975 بهره‌برداری از اولین توربین گاز فریم9

اولین ماشین 80،7 مگاواتی فریم 9بی در نیروگاهی در نزدیکی پاریس مستقر و راه‌اندازی شد. از این ماشین، عمدتا برای تامین برق در شرایط مصرف اوج استفاده می‌شد.

فریم9

1978 معرفی اولین ماشین 6بی

شرکت جی‌ئی در گلن‌دایو در ایالت مونتانا آمریکا اولین توربین گاز 6بی را نصب کرد. بنابر اعلام بخش سامانه‌های تولید توان جی‌ئی، این ماشین تاریخ‌ساز تا سپتامبر 2018 در چرخه عملیاتی قرار داشته‌است. تاکنون بیش از 1150 واحد از توربین گاز 6بی در سراسر دنیا نصب و راه‌اندازی شده‌است. از این ماشین در صنایع مختلف همچون پتروشیمی، استخراج نفت و گاز و تولید سیمان استفاده عملیاتی می‌شود.

ماشین 6بی

1984– معرفی فناوری دی‌ال‌ان

برای اولین بار، بهره‌برداری عملیاتی از اولین محفظه احتراق پیش‌آمیخته مبتنی بر فناوری دی‌ال‌ان در یک واحد توربین گاز جی‌تی13دی مستقر در نیروگاه سیکل ترکیبی لاسوارد در دوسلدورف آلمان با توان خروجی 420 مگاواتی آغاز شد. استفاده از این راه‌حل نوآورانه جی‌ئی به‌عنوان یک هنجارشکنی فناورانه در صنعت توربین گاز شناخته می‌شود.

فناوری دی‌ال‌ان

 

منبع:

POWERMAG

 

 

*نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش نهم)

*نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش دهم)

*نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش یازدهم)

*نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش دوازدهم)

Sending
امتیاز کاربران
0 (0 votes)
در باره ی نویسنده

Pesg Author

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *