توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش یازدهم)

۲۰۱۴- راه‌اندازی خط تولید توربین‌های گاز اِچ‌اِی

جنرال الکتریک دو توربین گاز کلاس اِچ جدید، مبتنی بر خنک‌کاری با هوا را معرفی کرد. در توسعه ماشین ۹اِچ‌اِی با فرکانس‌کاری ۵۰ هرتز و ماشین ۷اِچ‌اِی با فرکانس‌کاری ۶۰ هرتز، از مواد پیشرفته و روش‌های طراحی آیرودینامیکی روزآمد در کنار جدیدترین روش‌های تولید استفاده شده‌است. نرم‌افزارهای جدید یکپارچه با این توربین‌های گاز، امکان پایش و تحلیل زمان واقعی داده‌های عملکردی و کمک به افزایش بهره‌وری را فراهم می‌آورند. جی‌ئی مدعی است، ماشین ۷اِچ‌اِی. ۰۱ با توان خروجی ۲۹۰ مگاوات و ماشین ۹ اِچ‌اِی.۰۲ با توان خروجی ۵۷۱ مگاوات رکورد جدیدی برای بهره‌وری به ثبت رسانده‌اند.

توربین گاز

۲۰۱۵- اکتساب آلستوم توسط جنرال الکتریک

در نوامبر سال ۲۰۱۵ با پایان یک فرآیند اداری و حقوقی در بیش از ۲۰ کشور اروپایی، یکی از بزرگترین ادغام‌های صنعت تولید توان نیروگاهی با اکتساب بخش تولید توان و انرژی آلستوم توسط جی‌ئی به ارزش مالی ۱۰.۶ میلیارد دلار محقق شد. مدیران ارشد جی‌ئی خرسند از این اقدام به تثبیت حضور خود در بازارهای بین‌المللی امیدوارتر شدند. زمان انجام این معامله بسیار مهم است، زیرا جی‌ئی با افت در تقاضا روبه‌رو شده و بیم آن می‌رفت که برای برخی از محصولات جدید خود که حاصل سرمایه‌گذاری هنگفتی بود، بازار مناسب پیدا نکند.

از طرف دیگر، مشکلات مالی و اجرایی آلستوم، مسئولان این شرکت فرانسوی را برای فروش و واگذاری ترغیب کرده بود. چهار دلیل اصلی جی‌ئی برای خرید آلستوم شامل ظرفیت نصب‌شده محصولات، توسعه ظرفیت تولید توربین‌های بخار و گاز، افزایش هماهنگی درچرخه بهره‌برداری، کاهش هزینه‌های پشتیبانی و دستیابی به دانش و تخصص انباشته در تیم‌های فنی و واحد تحقیق و توسعه آلستوم اعلام شده‌است.

توربین گاز

 

منبع:

Powermag

 

 

*نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش هفتم)

*نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش هشتم)

*نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش نهم)

نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش دهم)

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها