میتسوبیشی پروژه‌ای را در دست اجرا دارد که هدف از آن، توسعه توربین گاز اچ25 با توان خروجی 40 مگاوات است که به طور کامل با سوخت آمونیاک کار خواهد کرد. انتظار می‌رود این ماشین تا سال 2025 وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی تجاری شود. این غول فناوری ژاپنی در سال‌های اخیر بطور جدی درگیر پروژه‌های مشابه برای تبدیل سوخت توربین‌های گاز خود از گاز طبیعی به هیدروژن است و در عین حال، یک راه‌حل بدون آلایندگی کربن دیگر را مبتنی بر استفاده از آمونیاک به عنوان سوخت آغاز کرده‌است. میتسوبیشی مدعی است اچ25 اولین توربین گاز تجاری جهان خواهد بود که از سوخت آمونیاک استفاده خواهد کرد.

آمونیاک با ترکیبی متشکل از هیدروژن و نیتروژن، به‌عنوان یک حامل انرژی موثر هیدروژنی شناخته می‌شود که می‌توان مستقیما آن را به‌عنوان سوخت بکار گرفت. تاکید بر کاهش آلایندگی ناشی از کربن در سال‌های اخیر، توجه به استفاده از آمونیاک را به‌عنوان منبع سوخت سالم برای محیط زیست افزایش داده‌است. چالش اصلی پیش‌رو در بکارگیری مستقیم آمونیاک به‌عنوان سوخت، تولید اکسید نیتروژن است که خود یک منبع آلایندگی به شمار می‌رود. برای حل این مشکل، از فناوری کاتالیست انتخابی در ساخت محفظه احتراق برای توربین گاز سری اچ25 این شرکت استفاده می‌شود.

منبع:

Power Engineering 

 

*تعهد جنرال الکتریک به حذف آلایندگی کربن تا ۲۰۳۰

*رونمایی از طرح‌های مفهومی جدید ایرباس برای هواپیمای بدون آلایندگی

Sending
امتیاز کاربران
0 (0 votes)
در باره ی نویسنده

Pesg Author

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *