طراحی کمپرسور در آلستوم

طراحی کمپرسور در آلستوم

فناوری طراحی ایرفویل‌هایی با دیفیوژن کنترل‌شده (سی‌دی‌اِی) از دهه ۱۹۹۰ وارد شرکت آلستوم شده‌است. از آن زمان تا به حال از این فناوری در پروژه‌های…

ادامه مطلب... طراحی کمپرسور در آلستوم
خستگی پرچرخه پره‌های توربین

خستگی پرچرخه پره‌های توربین

همانطور که در بسیاری از تجربیات مهندسی دیده شده است، مهمترین منبع ارتعاشات واداشته و به تبع آن خستگی پرچرخه در توربین‌های محوری، اثرات متقابل…

ادامه مطلب... خستگی پرچرخه پره‌های توربین
موتور سی‌اِف‌اِم56-5بی

نحوه کارکرد موتور CFM56-5B [فیلم]

موتور سی‌اِف‌اِم۵۶-۵بی، موتور برگزیده برای خانواده هواپیماهای ایرباس۳۲۰ است و بیش از ۶۰ درصد سفارش‌های این هواپیما با این موتور بوده‌است. این موتور تنها موتوری…

ادامه مطلب... نحوه کارکرد موتور CFM56-5B [فیلم]
مسیر توسعه ماشین

مسیر توسعه ماشین مرگ‌ناپذیر تاریخ با امضای آلستوم (بخش سوم)

نقاط عطف ارتقاء ماشین‌های جی‌تی۱۳ئی۲ عبارتند از: ارتقاء توربین در سال ۲۰۰۲، ارتقاء کمپرسور در ۲۰۰۵ و ارتقاء تدریجی سامانه احتراق و بهبود توربین بین…

ادامه مطلب... مسیر توسعه ماشین مرگ‌ناپذیر تاریخ با امضای آلستوم (بخش سوم)
هوای ورودی خنک و تمیز

هوای ورودی خنک و تمیز

توربین‌های گاز با سیال کاری هوا در حجم ثابت و تمیز (خوشبینانه) کار می‌کنند. این چگالی هوا است که کلید افزایش سطح توان توربین گاز…

ادامه مطلب... هوای ورودی خنک و تمیز
مسیر توسعه ماشین

مسیر توسعه ماشین مرگ‌ناپذیر تاریخ با امضای آلستوم (بخش دوم)

نقاط عطف ارتقاء ماشین‌های جی‌تی۱۳ئی۲ عبارتند از: ارتقاء توربین در سال ۲۰۰۲، ارتقاء کمپرسور در ۲۰۰۵ و ارتقاء تدریجی سامانه احتراق و بهبود توربین بین…

ادامه مطلب... مسیر توسعه ماشین مرگ‌ناپذیر تاریخ با امضای آلستوم (بخش دوم)
گزارش تصویری

گزارش تصویری از نمایشگاه MRO اروپا ۲۰۱۸

یکی از بزرگ‌ترین نمایشگاه‌های صنعت تعمیر و نگهداری پاییز امسال در آمستردام هلند برگزار شد. امسال این نمایشگاه میزبان بیش از ۹۰۰۰ شرکت‌کننده از ۱۰۵…

ادامه مطلب... گزارش تصویری از نمایشگاه MRO اروپا ۲۰۱۸
توسعه ماشین

مسیر توسعه ماشین مرگ‌ناپذیر تاریخ با امضای آلستوم (بخش اول)

اولین ماشین جی‌تی۱۳ئی با توان ۱۴۷.۹ مگاوات در تابستان سال ۱۹۸۷ در نیروگاه هِموِگ هلند با موفقیت به بهره‌برداری رسید و بعد از آن ۲۸…

ادامه مطلب... مسیر توسعه ماشین مرگ‌ناپذیر تاریخ با امضای آلستوم (بخش اول)
اصول کنترل توربین گاز

اصول کنترل توربین گاز (بخش اول)

هدف اصلی صنعت برق، تحویل توان لازم برای مصرف‌کننده در ولتاژ و فرکانس مشخص است. در سیستم‌های نیروگاهی چون فرکانس برق تولیدشده با دور روتور…

ادامه مطلب... اصول کنترل توربین گاز (بخش اول)