سرویس جدید برای موتورهای ترنت۷۰۰

قرارداد سرویس جدید برای موتورهای ترنت۷۰۰ رولزرویس

سرویس جدید برای موتورهای ترنت۷۰۰

رولزرویس از توافق با شرکت هواپیمایی ویتنامی Vietjet، بر سر ارائه خدمات پشتیبانی و نگهداری از موتورهای توربوفن ترنت۷۰۰ این ایرلاین خبر می‌دهد. قرارداد سرویس جدید برای موتورهای ترنت۷۰۰ در قالب بسته خدماتی TotalCare رولزرویس، برای موتورهای ترنت۷۰۰ نصب‌شده بر روی ده فروند جت مسافربری ایرباس A330ceo شرکت Vietjet منعقد شده‌است.

” بخوانید: سفارش دو میلیارد دلاری شرکت هواپیمایی ویتنام برای موتورهای جنرال ‌الکتریک

شرکت Vietjet، دومین فروند از هواپیماهای ایرباس A330-300 خود را در مارس ۲۰۲۲ تحویل گرفت. هم‌اکنون، دو فروند هواپیمای A330 این شرکت، به مقاصدی در کره جنوبی و کشورهای منطقه پرواز انجام می‌دهند. این دو فروند ایرباس A330، تنها هواپیماهای پهن‌پیکر موجود در ناوگان Vietjet به شمار می‌روند.

رولزرویس در قالب بسته خدماتی TotalCare، علاوه بر تعمیر، نگهداری و بازسازی موتورهای ترنت۷۰۰ برای شرکت ویتنامی، با تعمیر موتورهای یدکی، از استمرار پروازهای عملیاتی هواپیماهای A330 این شرکت اطمینان حاصل می‌کند.

علاوه بر این، برنامه پایش سلامت کارکردی بر خط موتور، بر اساس رویکرد تعمیر و نگهداری پیش‌دستانه، در قالب این قرارداد برای موتورهای ترنت نصب‌شده بر ناوگان هواپیماهای A330 شرکت Vietjet اجرا خواهد شد.

موتورهای ترنت۷۰۰، از سال ۱۹۹۵ وارد خدمت عملیاتی شدند و تاکنون بیش از ۶۵ میلیون ساعت پرواز عملیاتی را به ثبت رسانده‌اند. این موتور یکی از سه گزینه تامین نیروی پیشران هواپیمای A330، در کنار موتور CF6 محصول جنرال الکتریک و موتور PW4000 محصول پرت‌اندویتنی به شمار می‌رود. هواپیماهای ایرباس A330neo، به نسل بعدی موتورهای ترنت۷۰۰ موسوم به ترنت۷۰۰۰ مجهز خواهند شد. شرکت رولزرویس پیش از این، سابقه همکاری با شرکت Vietjet را نداشته‌است.

بدون احتساب ده فروند هواپیمای A330ceo سفارش داده‌‌شده توسط Vietjet، ناوگان هواپیماهای عملیاتی این شرکت، هم‌اکنون از ۷۵ فروند جت مسافربری، همگی محصول ایرباس، تشکیل شده‌است. این هواپیماها شامل ۱۸ فروند A320-200، سی و هشت فروند A321-200 و ۱۹ فروند A321neo است.

موتورهای ساخت رولزرویس بر روی هیچکدام از این ۷۵ فروند هواپیمای باریک‌پیکر Vietjet نصب نشده‌اند، اما تمام ده فروند هواپیمای پهن‌پیکر A330 شرکت Vietjet، نیروی پیشران خود را از موتور ترنت۷۰۰ محصول رولزرویس تامین خواهند کرد.

ناوگان عملیاتی Vietjet، هم‌اکنون در ۱۰۰ مسیر پروازی داخلی و منطقه‌ای خدمات ارائه می‌کند و اخیرا ۱۳ مقصد جدید در ویتنام و هند به این مقاصد اضافه شده‌اند.

منبع:

simpleflying

#تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی #رولزرویس #موتور ترنت #موتور هوایی #ایرباس #موتور توربوفن 

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها