ایرکوت MC21

مجوز سازمان هواپیمایی کشوری روسیه برای نصب موتور بومی روی جت مسافربری ایرکوت

نصب موتور توربوفن روسی PD14 بر روی هواپیمای ایرکوت MC21

سازمان هواپیمایی کشوری روسیه موسوم به روس آویاتسیا، مجوز نصب موتور توربوفن بومی PD14 و همچنین بال کامپوزیتی ساخته‌شده توسط شرکت‌های روس، بر روی نمونه جدید هواپیمای ایرکوت MC21 را صادر کرده‌است. شرکت روسی ایرکوت، نمونه‌ای از این هواپیما موسوم به MC21-310 را عرضه کرده که نیروی پیشران خود را از موتورهای توربوفن PD14، طراحی‌شده توسط شرکت آویادویگاتل تامین می‌کند. همچنین در این پرنده، قطعات کامپوزیتی ساخت شرکت‌های روسی، جایگزین قطعات غربی شده‌است.

بنابر اعلام هلدینگ دولتی فناوری روسیه موسوم به روستک، مجوز مذکور توسط سازمان هواپیمایی کشوری روسیه در آخرین روزهای سال ۲۰۲۲ میلادی صادر شده‌است. بنابر گزارش اعلام‌شده، نمونه‌های پیش‌تولیدی هواپیمای MC21 مجهز به موتور PD14، تاکنون بیش از ۱۶۰ پرواز آزمایشی را پشت سر گذاشته‌اند.

” بخوانید: عرضه اولین جت مسافربری MC21 مجهز به موتور‌های PD14

در طراحی اولیه این جت مسافربری باریک‌پیکر روسی، نصب دو دستگاه موتور توربوفن PW1400G محصول پرت‌اندویتنی در نظر گرفته شده بود. تغییرات پیش‌آمده در روابط روسیه با غرب، ناشی از تحریم‌های اعلام‌شده علیه این کشور و همچنین تبعات حمله نظامی روسیه به اوکراین، موجب شد که این کشور با جدیت بیش از پیش، به ساخت قطعات مهم و کلیدی برای صنعت هوانوردی غیرنظامی خود سرعت ببخشد.

” بخوانید: حذف موتور Pratt & Whitney از گزینه‌های جت مسافربری بومی روسیه

بنابر اعلام هلدینگ روستک، موسسه آیروهیدرودینامیک مرکزی روسیه موسوم به سیام، مسئولیت انجام آزمایش‌های صحه‌گذاری، تایید طراحی سازه و یکپارچه‌سازی موتور و قطعات جدید بال با نمونه جدید MC21-310 را برعهده داشته‌است. انتظار می‌رود تا پایان دهه ۲۰۲۰، بیش از ۲۷۰ فروند از نمونه‌های هواپیمای MC21 تولید و عرضه شود.

” بخوانید: آزمایش تزریق آب به موتورهای جت مسافربری MC-21

همچنین بنابر برنامه زمانی اعلام‌شده، قرار است تا پایان سال ۲۰۲۴، برنامه صدور مجوز صلاحیت پروازی برای نمونه جدید این هواپیما تکمیل شود و زمینه برای بهره‌برداری عملیاتی از آن فراهم گردد.

منبع:

airlinerwatch

#موتور PD14 #آویادویگاتل #موتور توربوفن #موتور هوایی #گواهینامه صلاحیت پروازی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها