شرکت میتسوبیشی

ادغام خانوادگی در میتسوبیشی برای توسعه کسب‌وکار نیروگاهی

ادغام دو شرکت میتسوبیشی

میتسوبیشی الکتریک و صنایع سنگین میتسوبیشی، توافق‌نامه‌ای را برای به اشتراک‌گذاری امکانات و زیرساخت‌های خود در حوزه تجهیزات نیروگاهی و ایجاد یک شرکت مشترک جدید به امضا رساندند. پیش از این در دسامبر ۲۰۲۲، نخستین دوره از مذاکرات بین مدیران ارشد این دو مجموعه برای ایجاد یک واحد کسب‌وکاری با تمرکز بر حوزه تجهیزات نیروگاهی و تولید توان آغاز شده بود. بر اساس توافق انجام‌شده، انتظار می‌رود از آوریل ۲۰۲۴، شرکت مشترک جدید با سهام ۵۱ درصدی برای میسوبیشی الکتریک و سهام ۴۹ درصدی برای شرکت صنایع سنگین میتسوبیشی، کار خود را آغاز کند.

یکی از راهبرهای اصلی میتسوبیشی در توسعه کسب‌وکار در حوزه صنعت نیروگاهی، تمرکز بر کاهش آلایندگی و ارائه توربین‌های گاز منطبق بر الزامات زیست‌محیطی پیش‌رو است. در سال‌های اخیر، میتسوبیشی نام خود را به‌عنوان بازیگر اصلی در توربین‌های گاز پرقدرت و نسل جدید کلاس جِی، در بازار تثبیت کرده‌است.

این دو مجموعه ژاپنی تصمیم گرفته‌اند که امکانات و ظرفیت خود در حوزه‌های نیروگاه‌های حرارتی و نیروگاه‌های برق‌آبی شامل طراحی، ساخت، کنترل کیفی، فروش و ارائه خدمات پس از فروش و همچنین پشتیبانی از ژنراتورهای الکتریکی را در قالب شرکت جدید به اشتراک بگذارند.

اخیرا، کنسرسیومی متشکل از بخش آمریکایی میتسوبیشی پاور و شرکت برزیلی کنساگ، سفارشی برای تامین تجهیزات برای پشتیبانی از نیروگاه حرارتی پورتوسم با ظرفیت ۱.۶ مگاوات در بزریل را دریافت کرده‌است. در قالب این سفارش، چهار واحد توربین گاز پرقدرت روزآمد M501JAC در نیروگاه مذکور نصب خواهد شد.

منبع:

power-technology

#میتسوبیشی #پروژه‌های نیروگاهی #توربین گاز صنعتی #آلایندگی زیست‌محیطی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها