تعمیر و نگهداری موتور لیپ

مراکز تعمیر و نگهداری موتور لیپ گسترش می‌یابند

گسترش مراکز تعمیر و نگهداری موتور لیپ

شرکت CFM اینترنشنال از برنامه خود برای افزایش شبکه مراکز تعمیر و نگهداری موتورهای توربوفن روزآمد لیپ خبر می‌دهد. بر این اساس، انتظار می‌رود تعداد مراکز تعمیر و نگهداری این موتور در نقاط مختلف جهان به ۲۰ مورد افزایش یابد. همچنین، اخباری در مورد امضای قرارداد با ۵ شرکت دیگر برای افزایش همکاری در حوزه ارائه خدمات تعمیر و نگهداری برای موتور لیپ منتشر شده‌است.

شرکت CFM اینترنشنال که حاصل سرمایه‌گذاری مشترک شرکت آمریکایی جنرال الکتریک و شرکت فرانسوی سافران است، پیش از این سابقه موفقی در پشتیبانی از پرفروش‌ترین موتور توربوفن غیرنظامی جهان در قالب خانواده CFM56 را تجربه کرده‌ و بر اساس درس‌آموخته‌های خود، قصد دارد این تجربه را برای موتورهای خانواده لیپ تکرار کند.

در یک سال گذشته، شرکت‌های فعال در حوزه تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی، شامل ایرفرانس، دلتا تک‌آپس، لوفت‌هانزا تکنیک، استاندارد آئرو و ST Engineering قراردادهای همکاری با CFM اینترنشنال برای پشتیبانی از موتورهای لیپ به امضا رساندند. همچنین سافران در سال گذشته میلادی اعلام کرد که قصد دارد در هند یک مرکز تعمیر و نگهداری با تمرکز بر روی موتورهای لیپ راه‌اندازی کند.

در تحولی دیگر، انتظار می‌رود یک مرکز تعمیر و نگهداری با تاسیسات مختلف با زیربنای بیش از ۸۵۰۰ متر در بروکسل راه‌اندازی شود و تا سال ۲۰۲۴ مورد بهره‌برداری عملیاتی قرار گیرد. برنامه مشابهی برای راه‌اندازی برخی مراکز در برزیل و مالزی نیز دنبال می‌شود.

” بخوانید: سازندگان موتور چه خدمات پس از فروشی را به مشتریان ارائه می‌دهند؟

علیرغم تمرکز بر پشتیبانی از موتورهای لیپ، برنامه نگهداری و حمایت از ناوگان عملیاتی موتورهای CFM56 نیز ادامه دارد. تاکنون بالغ بر ۳۴ هزار دستگاه از این موتورها به مشتریان مختلف عرضه شده و این ناوگان مجموعا بیش از ۱.۲ میلیارد ساعت پروازی را به ثبت رسانده‌اند.

بیش از ۶۰ درصد ناوگان هواپیماهای باریک‌پیکر جهان، نیروی پیشران خود را از موتورهای CFM56 تامین می‌کنند. میانگین عمر عملیاتی ناوگان موتورهای خانواده CFM56 نزدیک به ۱۱.۵ سال اعلام شده و بر این اساس ۴۵ درصد از این موتورها هنوز نخستین رویداد بازسازی خود (شاپ ویزیت) را تجربه نکرده‌اند. بنابر برنامه‌ریزی انجام‌شده، تامین قطعات یدکی برای ناوگان عملیاتی موتورهای خانواده CFM56 دست‌کم تا سال ۲۰۴۰ ادامه خواهد داشت.

منبع:

aviationweek

#موتور هوایی #CFM اینترنشنال #تعمیر و نگهداری موتور هوایی #موتور توربوفن

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها