تاسیسات مرکز گلن ناسا برای ارزیابی آیروآکوستیک

ارزیابی آیروآکوستیک

آزمایشگاه آیروآکوستیک پیشرانش (AAPL) در اکتبر ۱۹۹۱، اندکی پس از تکمیل گنبد. دستگاه تست آکوستیک نازل در سمت چپ و دستگاه بالابر برقی در سمت راست قرار دارد.

یک موتور J-47 جنرال الکتریک که در سال ۱۹۵۴ بر روی یک ریگ اندازه‌گیری در خارج از آشیانه مرکز گلن ناسا نصب شد. از آن برای آزمایش اثربخشی صفحه پشت نازل برای کاهش صدای روی زمین در فرودگاه‌ها استفاده می‌شد.

تاسیسات بالابر برقی که در نوامبر ۱۹۸۹ پس از توقف عملیات به دلیل شکایت ساکنان در رابطه با نویز بالا متوقف شد.

ساخت گنبد ژئودزیکی بر فراز تاسیسات بالابر برقی در ژانویه ۱۹۹۱.

تست نازل موتور لیرجت در دستگاه تست آکوستیک نازل در سال ۲۰۱۸.

تجهیز تحقیقاتی پیشرانش توربوفن موسوم به DART شامل یک موتور توربوفن DGEN 308 است که برای انجام مجموعه‌ای از تحقیقات قبل از آزمایش با موتورهای توربوفن در مقیاس کامل استفاده می‌شود.

” بخوانید: تلاش ناسا در جهت کاهش صدای موتور هواپیما

منبع:

nasa

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها