توربین گاز فراساحلی چین

چین به جرگه تولیدکنندگان توربین گاز برای کاربرد فراساحلی پیوست

پایان ساخت اولین توربین گاز فراساحلی چین

در اوایل پاییز ۲۰۲۳، رسانه‌های چینی از پایان ساخت اولین توربین گاز صنعتی این کشور با کاربرد فراساحلی، برای نصب بر روی تاسیسات نفت و گاز خبر دادند. این توربین گاز که از آن با نام تای‌هانگ۷ یاد می‌شود، در سکوی شناور نفت و گاز لوفنگ۸ در دریای چین جنوبی، در فاصله ۱۸۰ کیلومتری از جنوب شرق شهر شنژن نصب و راه‌اندازی شد.

” بخوانید: توربین گاز و کاربردهای فراساحلی آن

رسانه‌های چینی این پروژه را یکی از مهم‌ترین دستاوردهای صنعتی چین در سال ۲۰۲۳ قلمداد می‌کنند که به توان این کشور در انجام عملیات فراساحلی در حوزه انرژی کمک شایانی می‌کند. توان خروجی این ماشین ۷ مگاوات اعلام شده و برق تولیدی آن در یک ساعت معادل مصرف ۵۰۰ خانوار است.

چین مدعی است که با استفاده از فناوری‌های روزآمد، میزان آلایندگی این توربین گاز بسیار کم است و در مقایسه با ماشین‌های مشابه هم‌رده، سالانه نزدیک به ۸۰ هزار تن دی‌اکسیدکربن کمتری تولید می‌کند. طراحی توربین تای‌هانگ۷ به گونه‌ای انجام شده که امکان استفاده از دیزل و گاز طبیعی به‌عنوان سوخت را دارد. مدیر تیم طراحی این ماشین مدعی است قیمت تمام‌شده تای‌هانگ۷ نسبت به نمونه‌های مشابه خارجی ۱۵ درصد کمتر است و همچنین هزینه‌های نگهداری آن به میزان قابل‌ملاحظه‌ای کمتر از نمونه‌های غربی است.

” ببینید: توربین‌های گاز بیکرهیوز برای کاربرد فراساحلی

همچنین اعلام شده که ساخت دو نمونه ۱۵ و ۲۵ مگاواتی از خانواده توربین‌های گاز تای‌هانگ در دستورکار قرار دارد. علاوه بر آن ادعا شده که توسعه توربین گاز پرقدرت مبتنی بر این ماشین با نام تای‌هانگ۱۱۰ در برنامه کاری قرار گرفته‌است. سرطراح چینی این پروژه تاکید دارد که تای‌هانگ۷ بر اساس دانش بومی و آی‌پی مستقل توسعه یافته‌است.

منبع:

world-energy

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها