گزارش مالی سافران

سافران گزارش مالی سه ماهه نخست ۲۰۲۴ را منتشر کرد

گزارش مالی سافران

شرکت فرانسوی سافران، نتایج عملکرد مالی خود در سه ماهه آغازین سال جاری میلادی را منتشر کرد. بر این اساس، درآمد این شرکت فناور با افزایشی بالغ بر ۱۸ درصد نسبت به مدت مشابه در سال ۲۰۲۳، از مرز ۶،۲ میلیارد یورو تجاوز کرده‌است. رشد درآمد در بخش سامانه‌های پیشران بیش از ۱۵ درصد گزارش شده که بیشترین سهم در این افزایش مدیون گسترش فعالیت‌ها در حوزه تعمیر و نگهداری و خدمات پس از فروش موتورهای هوایی تجاری است.

عقد قراردادهای سرویس بلندمدت موسوم به LTSA برای پشتیبانی از خانواده موتورهای CFM56 و لیپ، تاثیر شگرفی در بالارفتن درآمدهای سافران داشته‌است. درآمد در بخش فروش قطعات یدکی برای موتورهای CFM56 مطابق پیش‌بینی‌ها محقق شده‌است. در سه ماهه نخست سال جاری میلادی، شرکت سافران ۳۶۷ دستگاه موتور لیپ به مشتریان تحویل داده، این در حالی است که در مدت مشابه در ۲۰۲۳، این آمار ۳۶۶ دستگاه بوده‌است.

درآمد در بخش ساخت و عرضه صندلی هواپیماهای مسافربری با رشدی حدود ۲۴ درصد توام بوده‌است. مجموع سفارش‌های قطعی دریافتی توسط گروه سافران در آغاز سه ماهه دوم سال ۲۰۲۴، به ۵۱،۷ میلیارد دلار می‌رسد. علاوه بر این، پیش‌بینی کارشناسان مالی سافران از عملکرد مالی در سال ۲۰۲۴ نشان می‌دهد درآمد بالغ بر ۲۷ میلیارد دلاری برای این شرکت در پایان ۲۰۲۴ قابل تحقق است.

همچنین انتظار می‌رود عرضه موتورهای توربوفن لیپ در سال جاری میلادی با رشدی بین ۱۰ تا ۱۵ درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته توام شود. نکته قابل‌توجه دیگر، تحویل تنها ۱۲ دستگاه موتور خانواده CFM56 در سه ماهه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با عرضه ۱۵ دستگاه از این موتورها در مدت مشابه در ۲۰۲۳ قابل‌توجه است.

منبع:

safran-group

#سافران #موتور هوایی #تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها