سرمایه‌گذاری لوفت‌هانزا تکنیک

سرمایه‌گذاری لوفت‌هانزا تکنیک برای افزایش ظرفیت

سرمایه‌گذاری لوفت‌هانزا تکنیک

شرکت لوفت‌هانزا تکنیک، غول آلمانی صنعت تعمیر و نگهداری و بازسازی هوایی، پس از پشت‌سرگذاشتن یک سال بسیار موفق از منظر عملکرد مالی اعلام کرد که قصد دارد در چهار سال آینده، سرمایه‌گذاری گسترده‌ای بر روی شبکه خود انجام دهد که شامل خرید و اکتساب کسب‌وکارهای دیگر نیز می‌شود.

بنابر اعلام این شرکت مستقر در هامبورگ، درآمد آن ۶.۵ میلیارد یورو (معادل ۷ میلیارد دلار) در سال ۲۰۲۳ بوده که ۱۸ درصد نسبت به ۵.۵ میلیارد یورو سال قبل افزایش یافته‌است. درآمدهای این شرکت قبل از کسر مالیات، به ۶۲۸ میلیون یورو افزایش یافته که ۱۳ درصد نسبت به سال ۲۰۲۲ رشد داشته‌است.

مدیرعامل لوفت‌هانزا تکنیک، کسب موفقیت مالی در سال گذشته را در شرایطی مهم قلمداد کرده که این حوزه با افزایش هزینه مواد اولیه و چالش تامین قطعات دست به گریبان بوده‌است. در سال ۲۰۲۳، این شرکت با انعقاد حدود ۱۰۰۰ قرارداد و ارتباط با ۲۷ مشتری جدید، با ارزش کلی ۸ میلیارد یورو، به دومین سال پرفروش خود دست یافت.

بخوانید:لوفت‌هانزا تکنیک فعالیت خود در اروپا را گسترش می‌دهد

سال گذشته پس از تصمیم هلدینگ لوفت‌هانزا نسبت به واگذاری سهام لوفت‌هانزا تکنیک به یک سرمایه‌گذار خارجی در قالب مدل سرمایه‌گذاری خطرپذیر، آینده مالکیت این شرکت تعمیر و نگهداری و بازسازی روشن‌تر شد. بنابر اعلام این شرکت، احتمال می‌رود که سرمایه‌گذار احتمالی به پرداخت قیمت درخواستی برای ۲۰ تا ۲۵ درصد سهام تمایل نشان ندهد و علاوه بر آن، نگرانی‌هایی در رابطه با حفظ فرهنگ کسب‌و‌کار و ارتباط با هلدینگ لوفت‌هانزا وجود دارد.

با تایید مالکیت لوفت‌هانزا تکنیک در بلندمدت، این شرکت قصد دارد در چهار سال آینده به‌عنوان بخشی از برنامه راهبردی توسعه کسب‌وکار خود موسوم به Ambition 2030 که اجرای آن را آغاز کرده، به میزان ۱.۲ میلیارد یورو سرمایه‌گذاری کند. به‌عنوان بخشی از این برنامه، لوفت‌هانزا تکنیک به دنبال افزایش درآمد خود به بیش از ۱۰ میلیارد یورو با حاشیه سود دو رقمی تا سال ۲۰۳۰ است. هدف این است که در نهایت این شرکت بیش از ۱ میلیارد یورو سود به دست آورد.

برای دستیابی به این اهداف، لوفت‌هانزا تکنیک قصد دارد با افزایش ظرفیت در سراسر شبکه خود، تقاضای تعمیر و نگهداری بیشتری را برآورده کند. هدف این شرکت، ساخت یک مرکز تعمیر قطعات جدید تا سال ۲۰۲۷ است که شامل قابلیت‌های تعمیر قطعات موتور نیز می‌شود. انتظار می‌رود در چند ماه آینده محل این مرکز جدید انتخاب شود که احتمالا در جنوب غربی اروپا خواهد بود.

بخوانید: رویکرد لوفت‌هانزا تکنیک برای سال ۲۰۲۰: تعمیر سریع موتورهای هوایی در محل

این شرکت متخصص تعمیرات، در حال بررسی خرید و اکتساب کسب‌وکارهای دیگر در آمریکای شمالی و منطقه آسیا-اقیانوسیه است که انتظار می‌رود امسال پیشرفت‌هایی در رابطه با آن حاصل شود. شرکت لوفت‌هانزا تکنیک همچنین قصد دارد پلتفرم‌های دیجیتال مربوط به تعمیر، نگهداری و بازسازی مانند Aviatar را گسترش دهد و در عین حال برنامه‌های خود را پیش ببرد.

پیش‌بینی می‌شود که بخش تعمیر و نگهداری و بازسازی موتور، حدود ۵۰ درصد از بازار پس از فروش تجاری را از هم اکنون تا سال ۲۰۳۰ به خود اختصاص دهد. بنابر اعلام لوفت‌هانزا تکنیک، توسعه آن مهم خواهد بود، زیرا نمونه‌های نسل جدید جایگزین مدل‌های قدیمی می‌شوند. این شرکت به دنبال اولویت‌بندی به‌ویژه برای انواع موتورهای Leap-1A و Leap-1B محصولCFM  اینترنشنال است که انتظار می‌رود بیشترین سهم از بخش موتورهای هواپیماهای باریک‌پیکر نسل جدید را تشکیل دهند.

شرکت لوفت‌هانزا تکنیک، شاهد چالش‌های مداوم از طرف موتور توربوفن دنده‌ای محصول شرکت پرت‌اندویتنی به‌عنوان رقیب لیپ در شاپ موتور خود در هامبورگ و شرکت EME Aero حاصل سرمایه‌گذاری مشترک در لهستان است. در حال حاضر، برنامه بازسازی موتور حدود ۱۵۰ روز است که انتظار می‌رود نصف این زمان باشد. کمبود قطعات از طرف تولیدکننده اصلی از دلایل طولانی‌شدن برنامه بازسازی موتور است. برنامه موتور توربوفن دنده‌ای که لوفت‌هانزا تکنیک در هامبورگ شاپ ویزیت انجام داده، نشان‌دهنده یک تهدید و در عین حال یک فرصت است.

در مورد یک راه‌حل کوتاه‌مدت برای مشکلات زنجیره تامین که از زمان شروع همه‌گیری کووید۱۹ چهار سال پیش صنعت هوانوردی را تحت تاثیر قرار داده، تردید وجود دارد. بنابر اعلام لوفت‌هانزا تکنیک، کار زیادی نمی‌توان درباره این وضعیت انجام داد، با این وجود تلاش شده تا با افزایش ذخایر مواد، فرصتی ایجاد شود، اما انجام این کار تنها در صورتی امکان‌پذیر است که این مواد در بازار موجود باشند.

همچنین انتظار می‌رود که مشکل کمبود کارکنان همچنان ادامه داشته باشد. این شرکت به تعداد زیاد پرسنل خود در شعبه فیلیپین اشاره کرد که توسط رقبا در خاورمیانه و شمال آسیا بکارگرفته می‌شوند. در آمریکای شمالی، هنوز هم به دلیل مهاجرت نیروی کار در طول همه‌گیری شرایط بدتر است.

با این حال، شرکت لوفت‌هانزا تکنیک به گسترش برنامه کارآموزی خود در اروپا ادامه داده و سال گذشته گزارش داد که آموزش ۳۲۱ کارآموز را در مراکز خود در آلمان آغاز کرده‌است. در ماه مارس، این شرکت اعلام کرد که حدود ۲۵۰۰ کارمند جدید در سال ۲۰۲۳ اضافه کرده و انتظار می‌رود که در سال جاری، نزدیک به ۲۵ هزار موقعیت جدید شغلی ایجاد کند. شرکت لوفت‌هانزا تکنیک در حال بررسی چندین طرح استخدامی، از جمله برنامه Senior Experts که افراد با تجربه مرتبط در سن بازنشستگی را هدف قرار می‌دهد، است.

منبع:

aviationweek

#تعمیر و نگهداری موتورهای هوایی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها