گسترش ظرفیت رولزرویس

گسترش ظرفیت رولزرویس در مراکز اروپایی

گسترش ظرفیت رولزرویس

با افزایش تقاضا برای ارائه خدمات به موتورهای هواپیماهای پهن‌پیکر، رولزرویس برنامه‌هایی را برای سرمایه‌گذاری افزایش ظرفیت مونتاژ، آزمایش و شاپ ویزیت در دو سایت اروپایی خود، مختص ارائه خدمات به موتورهای هوایی غیرنظامی تعریف کرده‌است.

در ماه مارس، این شرکت سازنده موتور اعلام کرد که قصد دارد برای افزایش ظرفیت شبکه خود به میزان ۵۵ میلیون پوند (۷۰ میلیون دلار) سرمایه‌گذاری کند تا تاسیسات خود در آلمان و بریتانیا را گسترش دهد. اولویت اختصاص این سرمایه‌گذاری ابتدا در مقر اصلی این شرکت در دربی انگلستان و به دنبال آن در داهلویتز، ۲۷ کیلومتری جنوب برلین خواهد بود.

در دربی، رولزرویس قصد دارد ظرفیت موتور خود را با تحویل سالانه بیش از ۴۰ درصد از سال ۲۰۲۵ در مقایسه با میانگین تحویل در ۱۰ سال گذشته افزایش دهد. بر اساس گزارش پیش‌بینی بازار تعمیر و نگهداری و وضعیت ناوگان ۲۰۲۴ ارائه‌شده توسط هفته‌نامه Aviation Week، هدف این شرکت، افزایش ظرفیت خدمات برای موتورهای ترنت است که قرار است طی ۱۰ سال آینده تقاضای بالایی به ویژه از سوی کاربران منطقه آسیا-اقیانوسیه و اروپای غربی را دریافت کند.

بخوانید: رولزرویس همکاری خود با ترکیه را گسترش می‌دهد

رولزرویس در سایت خود در آلمان که از سال ۱۹۹۵ فعالیت می‌کند، استفاده از قابلیت آزمایش موتور موجود برای موتورهای هوایی غیرنظامی بزرگ را هدف قرار داده تا از تقاضای خدمات کوتاه‌مدت پشتیبانی کند. از سال ۲۰۲۶، این شرکت قصد دارد به مونتاژ و آزمایش موتورهای ترنت XWB-84، یکی از دو گزینه ترنت XWB برای نصب بر روی خانواده ایرباس A350 روی آورد.

در بازار رقابتی با موتورهای ترنت ۱۰۰۰ و  GEnxمحصول شرکت جنرال نصب‌شده بر روی بوئینگ ۷۸۷ انتظار می‌رود موتور ترنت XWB تامین‌کننده نیروی پیشران جت مسافربری ایرباس ای۳۵۰ در یک دهه آینده نرخ رشد میانگین سالیانه ۱۰ درصد را تجربه کند و تا سال ۲۰۳۳، بر روی بیش از ۱۵۰۰ فروند هواپیمای عملیاتی نصب شود. بنابر اعلام این شرکت موتورساز، انتظار می‌رود افزایش ظرفیت باعث ایجاد حدود ۳۰۰ شغل جدید شود که حدود نیمی از سرمایه‌گذاری و دو سوم مشاغل در دربی مستقر خواهند شد.

این طرح مالی به دنبال اعلام رولزرویس در ماه فوریه مبنی بر اینکه قصد دارد حدود ۱ میلیارد پوند در برنامه بهبود مستمر سری موتورهای ترنت سرمایه‌گذاری کند، صورت می‌گیرد. هدف از این سرمایه‌گذاری بلندمدت، افزایش ۵۰ درصدی زمان عملیاتی موتورهای ترنت XWB-97 نصب‌شده بر روی A350-1000 است که به دنبال اعلام نگرانی‌های قابلیت دوام موتور در محیط‌های سخت در مورد آن تصمیم گرفته شده‌است.

بنابر اعلام مدیرعامل رولزرویس، تمرکز سرمایه‌گذاری‌های این شرکت با توجه به درآمد سالانه خود در ماه فوریه،  بر روی توسعه پوشش‌ پره‌های جدید توربین پرفشار موتور خواهد بود. این شرکت قبلا افزایش تقاضا برای موتورهای غیرنظامی بزرگ را پیش‌بینی کرده بود که شامل خانواده ترنت و تا حدودی RB211 می‌شود.

شتاب بازار خدمات پس از فروش در سال جاری نیز ادامه داشته و این بخش بطور گسترده‌ای نقش کلیدی در احیای عملکرد مالی رولزرویس داشته‌است. صنعت هوانوردی غیرنظامی حدود نیمی از فروش سالانه رولزرویس را تشکیل می‌دهد که در سال گذشته بالغ بر ۴.۶ میلیارد پوند بود. در سال ۲۰۲۳، حدود ۶۳ درصد از این میزان را خدمات پس از فروش به خود اختصاص داد. در سال ۲۰۱۹، سهم خدمات پس از فروش تقریبا ۶۰ درصد بوده که ۱۰ سال پیش، این سهم ۵۴ درصد بوده‌است.

بخوانید: رولزرویس ۷۰ میلیون دلار در اروپا سرمایه‌گذاری می‌کند

رولزرویس تقاضای زیاد بازار را در سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی می‌کند و انتظار دارد امسال ۵۰۰ تا ۵۵۰ دستگاه موتور عرضه کند که حدود نیمی از آنها موتور هواپیماهای پهن‌پیکر غیرنظامی با هدف ۴۵۰ تا ۵۰۰ مورد تعمیرات اساسی موتورهای بزرگ در سال جاری هستند.

شرکای شبکه خدمات پس از فروش نیز به تقاضا پاسخ می‌دهند. این افزایش ظرفیت‌ شامل شرکت خدمات تعمیرات اساسی موتور N3 است که از سرمایه‌گذاری مشترک بین رولزرویس و لوفت‌هانزا تکنیک ایجاد شده و در بازسازی و تعمیرات اساسی ترنت ۵۰۰، ۷۰۰، ۹۰۰، ۱۰۰۰ و XWB تخصص دارد. این سرمایه‌گذاری مشترک در ماه فوریه با برنامه‌ریزی ۱۵۰ میلیون یورویی برای توسعه سایت این شرکت در آرنشتات آلمان آغاز شد.

ظرفیت تولید این سایت قرار است با دوبرابر شدن حدود ۱۸۳۰ مترمربع شود و نیروی کار آن در آینده نزدیک به بیش از ۱۱۰۰ نفر افزایش یابد تا تقاضای رو به رشد برای تعمیرات اساسی موتور ترنت برآورده شود. سال گذشته، شرکت N3 حدود ۱۶۰ تعمیرات اساسی موتور انجام داد که انتظار دارد در سال ۲۰۲۴، نزدیک به ۲۰۰ موتور برای ارائه این خدمات در اختیار داشته باشد. در بلندمدت، به‌عنوان بخشی از راهبرد شرکت N3 که در سال ۲۰۲۲ راه‌اندازی شد، قصد دارد این میزان را به ۲۵۰ موتور در سال افزایش دهد.

منبع:

aviationweek

#موتور هواپیما #رولزرویس #موتور هوایی #موتور ترنت

 

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها