بازسازی نیروگاه 1600 مگاواتی در عراق

زیمنس با همکاری شرکت چینی نیروگاه ۱۶۰۰ مگاواتی عراق را بازسازی می‌کند

بازسازی نیروگاه ۱۶۰۰ مگاواتی در عراق

زیمنس با همکاری شرکت دولتی مهندسی ساخت‌وساز چین موسوم به CSCEC، قراردادی را با دولت عراق برای بازسازی واحد دوم نیروگاه گازسوز بیجی به امضا رسانده‌است. انتظار می‌رود پروژه بازسازی و ارتقا نیروگاه گازسوز ۱۶۰۰ مگاواتی بیجی تا سال ۲۰۲۶ تکمیل شود.

در قالب این قرارداد، شرکت چینی CSCEC به‌عنوان پیمانکار اصلی، مدیریت پروژه را بر عهده دارد و وظیفه تامین تجهیزات اصلی شامل توربین‌ها، ترانسفورمرها و تجهیزات کنترل و پایش نیروگاهی بر عهده شرکت آلمانی زیمنس است. شرکت چینی همچنین تجهیزات جانبی را تامین‌ می‌کند و مسئولیت ساخت‌وساز و انجام فعالیت‌های عمرانی را بر عهده دارد.

بخوانید: چین برای عراق نیروگاه می‌سازد

این نیروگاه بزرگ ۱۶۰۰ مگاواتی در استان صلاح الدین عراق، نقش مهمی در تامین برق این کشور ایفا می‌کند. نیروگاه بیجی در سال ۲۰۱۴ پس از حمله گروه‌های شورشی مسلح موسوم به دولت اسلامی، با صدمات جدی روبرو شد. واحد دوم این نیروگاه با توان خروجی ۱۰۰۰ مگاوات، در اوایل سال ۲۰۱۴ وارد چرخه بهره‌برداری عملیاتی شده بود.

 دولت عراق در سال ۲۰۱۹ تصمیم گرفت با تخصیص بودجه‌ای معادل ۱.۳ میلیارد دلار، پروژه بازسازی و ارتقا نیروگاه را آغاز کند. در آن زمان، کنسرسیومی متشکل از زیمنس و شرکت مصری اوراسکام به‌عنوان مجری پرژه انتخاب شده‌اند. در نهایت، به علت بروز مشکلات اجرایی و تاخیرهای فراوان دولت عراق تصمیم گرفت مسئولیت اجرای پروژه را به شرکت چینی CSCEC و زیمنس بسپارد و انتظار می‌رود مراحل نهایی پروژه از سال آینده میلادی آغاز و تا سال ۲۰۲۶ تکمیل شود.

منبع:

zawya

۵ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها