بریکس

پیشنهاد روسیه برای ساخت توربین‌ گاز مشترک توسط کشورهای بریکس

ساخت توربین‌ گاز مشترک توسط کشورهای بریکس

وزیر صنعت و تجارت روسیه، در هشتمین نشست مشترک وزرای صنعت کشورهای عضو گروه بریکس، پیشنهادی برای توسعه مشترک توربین گاز صنعتی ارائه کرد. این مقام ارشد روس ضمن تاکید بر اهمیت راهبردی برخورداری از فناوری توربین گاز صنعتی، مصارف گسترده آن در صنعت نیروگاهی و نفت و گاز را بر شمرد و همچنین دستیابی به این دانش و فناوری را زمینه‌ساز بلوغ در حوزه تجهیرات تامین توان در حوزه‌های دیگر همانند هوانوردی، ریلی و دریانوردی قلمداد کرد.

در قالب این طرح همچنین پیشنهادی شده که تیم‌های فنی از کشورهای عضو گروه بریکس، جلسات منظمی را برای زمینه‌سازی اجرای این پروژه آغاز کنند. یکی از ایده‌های اصلی در طرح پیشنهادی وزیر صنعت ‌و تجارت روسیه، به اشتراک‌گذاشتن تجربیات، امکانات و ظرفیت‌های موجود در کشورهای بریکس با هدف هم‌افزایی آنها و در عین حال، پشتیبانی از بازار قابل‌ملاحظه صنعت توربین گاز در این کشورها است.

بخوانید:توربین گاز راه‌حلی موثر برای همه فصول

روسیه به‌ویژه در حوزه توربین‌های‌ گاز پرقدرت تجربه صنعتی قابل‌توجهی ندارد و برای رفع نیاز در چند سال اخیر تلاشی گسترده‌ای را آغاز کرده‌است. گروه بریکس در دسامبر ۲۰۱۰ توسط کشورهای برزیل، روسیه، هند، چین و کره‌ جنوبی تاسیس شد. در نخستین روز سال جاری میلادی نیز کشورهای مصر، ایران، امارات متحده عربی، عربستان و اتیوپی به این گروه پیوستند.

منبع:

oreanda

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها