سرویس توربین های گاز جنرال الکتریک

جنرال الکتریک سرویس توربین‌های گاز خود در روسیه را متوقف کرد

توقف سرویس توربین های گاز جنرال الکتریک

رویترز به نقل از روزنامه کامرسانت چاپ مسکو، از توقف ارائه خدمات نگهداری و پشتیبانی توربین‌های گاز صنعتی جنرال الکتریک نصب‌شده در نیروگاه‌های حرارتی روسیه توسط این شرکت آمریکایی خبر می‌دهد. جنرال الکتریک همزمان با حمله نظامی روسیه به اوکراین، فعالیت‌های خود در این کشور را به حالت تعلیق درآورد، اما در آن زمان اعلام کرد که به تامین تجهیزات پزشکی و همچنین سرویس تجهیزات نصب‌شده خود در نیروگاه‌های روسیه ادامه خواهد داد.

بر این اساس، جنرال الکتریک به طور رسمی فعالیت خود در صنعت نیروگاهی روسیه را خاتمه نداده بود، اما با استناد بر گزارش منتشرشده توسط روزنامه کامرسانت، جنرال الکتریک دیگر از توربین‌های گاز خود، نصب‌شده در نیروگاه‌های روسیه پشتیبانی نخواهد کرد و بر این اساس می‌توان این ادعا را اعلام رسمی خروج جنرال الکتریک از صنعت نیروگاهی روسیه قلمداد کرد.

این در حالی است که جنرال الکتریک در یک سال و نیم گذشته، حضور و مشارکت خود در بازار صنعت نیروگاهی کشورهای مستقل مشترک المنافع که عملا حوزه نفوذ سنتی روسیه به شمار می‌روند را افزایش داده‌است.

گواه این ادعا را می‌توان در راه‌اندازی نخستین مرکز تعمیر و نگهداری تجهیزات نیروگاهی آسیای میانه، در تابستان سال گذشته در ترکمستان با مشارکت جنرال الکتریک با تمرکز بر ارائه خدمات برای ماشین‌های LM6000 و فریم۹ قلمداد کرد. توربینا خبر این رویداد در مرداد ۱۴۰۱ منتشر کرده‌است.

” بخوانید: گشایش نخستین مرکز تعمیر و نگهداری تجهیزات نیروگاهی آسیای میانه

در عین حال، خبرگزاری تاس اعلام کرد که وزارت انرژی روسیه، با دقت تحولات مرتبط با توقف ارائه خدمات پشتیبانی از توربین‌های گاز توسط جنرال الکتریک در این کشور را پایش می‌کند.

در دو دهه اخیر، جنرال الکتریک برنامه مفصلی برای حضور فعال و مستمر در بازار صنعت تجهیزات نیروگاهی روسیه تدارک دیده بود و حتی اقدام به راه‌اندازی شرکت‌های مشترک با مجموعه‌های روسی کرده بود. پس از خروج زیمنس از روسیه، اکنون با اعلام رسمی توقف فعالیت‌های جنرال الکتریک در این کشور، بنظر می‌رسد صنعت نیروگاهی روسیه مسیری متفاوت نسبت به گذشته را در پیش خواهد گرفت.

منبع:

reuters

#جنرال الکتریک #توربین گاز صنعتی #تعمیر و نگهداری توربین گازی

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها