برنامه ارتقا نیروگاه گازسوز ژاپنی

توربین گاز جنرال ‌الکتریک بخشی از برنامه ارتقا نیروگاه گازسوز ژاپنی

برنامه ارتقا نیروگاه گازسوز ژاپنی

نیروگاه نانکو در شهر اوزاکا ژاپن، با استفاده از توربین‌های گاز ساخت شرکت آمریکایی GE Vernova ارتقا می‌یابد. این نیروگاه ۱۸۰۰ مگاواتی، در اواخر دهه ۱۹۹۰ راه‌اندازی شد و در قالب برنامه ارتقاء جدید، توربین‌های گاز، بویلرها و سه واحد توربین بخار آن با تجهیزات جدید جایگزین خواهند شد.

در این قالب، شرکت آمریکایی GE Vernova، سفارشی برای تامین سه واحد توربین گاز پرقدرت روزآمد ۷HA.03 از شرکت تولید برق کانسایی بهره‌بردار نیروگاه نانکو دریافت کرده‌است. مقام‌های مسئول ژاپنی، اجرای این پروژه را بخشی از راهبرد دولت این کشور برای حدف آلایندگی‌های کربنی تا سال ۲۰۵۰ اعلام کرده‌اند.

بخوانید: “آغاز بهره‌برداری عملیاتی از واحدهای ارتقایافته نیروگاه بزرگ ژاپنی

بنابر اعلام شرکت GE Vernova، توربین گاز ۷HA.03 درحال حاضر امکان استفاده از ترکیب ۵۰ درصدی هیدروژن در سوخت گاز طبیعی را دارد و انتظار می‌رود تا یک دهه آینده، قابلیت استفاده از ترکیب ۱۰۰ درصدی هیدروژن به‌عنوان سوخت توسط یک ماشین روزآمد فراهم شود.

شرکت GE Vernova علاوه بر تامین سه واحد توربین گاز برای پروژه ارتقا نیروگاه نانکو، قرارداد ارائه خدمات پشتیبانی و سرویس بلندمدت را نیز با شرکت بهره‌بردار این نیروگاه به امضا رسانده‌است. سابقه حضور جنرال الکتریک در صنعت نیروگاهی ژاپن، به بیش‌ از ۱۳۰ سال برمی‌گردد و در حال حاضر، بیش ‌از نیمی از توربین‌های گاز پرقدرت نیروگاهی ژاپن محصول این شرکت آمریکایی هستند.

منبع:

powermag

۵ ۱ رای
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها