1996 معرفی توربین گاز سیال

جنرال الکتریک ماشین تی‌ام2500 را به‌عنوان اولین توربین گاز قابل حمل خود معرفی کرد. این توربین گاز، توسط یک کِشنده زمینی (تریلر) جابه‌جا می‌شود.

جنرال الکتریک

1997تنور داغ رقابت در توربین‌های گازی کلاس اف

جی‌ئی ماشین 150 مگاواتی فریم7 اِف را به‌عنوان اولین توربین گاز کلاس اف خود در سال 1987 به بازار عرضه کرد. دو سال بعد، وستینگ‌هاوس با همکاری میتسوبیشی، ماشین 501 اِف را معرفی کرد و زیمنس در سال 1991، اولین توربین گاز کلاس اِف خود، موسوم به وی94.3 را از خط تولید خارج کرد.

در این برهه از زمان، شرکت ای‌بی‌بی که خود را در این رقابت راهبردی عقب‌تر از رقبا می‌دید، تصمیم گرفت دست به کار بزرگی بزند که نتیجه آن، عرضه ماشین 60 هرتزی جی‌تی24 و ماشین 50 هرتزی جی‌تی26 در دسامبر 1991 بود.

نمونه اولیه ماشین 165 مگاواتی جی‌تی24، در سال 1993 در نیروگاه گیلبرت نیوجرسی نصب شد. از این توربین گاز به‌عنوان یک راه‌حل انقلابی یاد می‌شد. به اصطلاح عامیانه جی‌تی24، جمع و جورترین گزینه موجود در بازار توربین گاز کلاس اف در دهه 1990 به شمار می‌رفت که کارآیی محفظه احتراق آن بسیار بالا بود و نسبت فشار نسبتاً بالایی را ایجاد می‌کرد.

بهره‌وری این ماشین 56 درصد است که دو تا سه درصد بیش از رقبای خود به شمار می‌رود. ماشین جی‌تی26 در سال 1997 عرضه شد و اولین نمونه این توربین گاز، در نیروگاه 770 مگاواتی راکسَوِج انگلستان نصب شد.

جنرال الکتریک

منبع:

Powermag

 

 

*نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش چهارم)

*نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش پنجم)

*نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش ششم)

*نقاط عطف توربین‌های گازی شرکت جنرال الکتریک (بخش هفتم)

Sending
امتیاز کاربران
0 (0 votes)
در باره ی نویسنده

Pesg Author

یک پاسخ بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *