کشتی‌های جنگی

ادعای چین در جهت پیشرفت دریایی و تولید کشتی‌های جنگی در سطح آمریکا

کشور چین مدعی است که می‌تواند فاصله بین کشتی‌های جنگی خود را با آمریکا کاهش دهد و این را یک پیشرفت شگرف دریایی می‌داند. طبق اعلام این کشور، پره‌ای تولید شده که می‌تواند عملکرد توربین‌های توان بالا را بهبود بخشد و نیروی پیشران نسل جدید ناوشکن‌های موشکی را تامین کند. شرکت دولتی برق چین، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدکننده برق می‌باشد که اکنون می‌تواند فرآیند تولید خود را برای هسته اصلی توربین‌های گاز ۳۳۰ مگاوات برقرار کند. شرکت دولتی برق چین در وب سایت خود روز سه‌شنبه نوشت: «تولید پره، نخستین پیشرفت چین در اجزای اصلی توربین‌های گازی با توان بالاست و مهمترین دستاورد از سال ۲۰۱۵ است. چین از سال ۲۰۱۵، راهبرد توسعه یک توربین گاز داخلی را در پیش گرفته‌است».

برای تولید برق، هوا و سوخت مخلوط شده و محترق می‌شوند که این مسئله باعث چرخش پره توربین و هدایت ژنراتور می‌شود. پره‌ها معمولا از ابرآلیاژهایی برای تحمل تنش بالا در توربین ساخته شده‌اند. چین تلاش می‌کند که به فناوری‌های حساس شرکت‌های خارجی مانند جنرال الکتریک در ایالات متحده، زیمنس آلمان، میتسوبیشی ژاپن و آنسالدو انرجیا در ایتالیا دست پیدا کند. به گفته روزنامه علم و فناوری، در ماه می چین در در زمینه امنیت انرژی ملی در معرض خطر قرار دارد.

لی‌جی، کارشناس دریایی مستقر در پکن اعلام کرده که این قطعه جدید می‌تواند در توربین‌های گاز مورداستفاده قرار گیرد. این پره‌ها به منظور ساخت پیشرفته‌ترین سطح کشتی‌های چین مانند ناوشکن موشکی مدل ۰۵۵ طراحی شده‌اند که طی ۱۸ ماه گذشته، چهار ناوشکن به بهره‌برداری رسیده و چهار مورد دیگر در دست ساخت می‌باشد. مدل ۰۵۵اس بعنوان کشتی‌های اسکورت اصلی برای هواپیماهای جنگی ارتش آزادیبخش خلق طراحی شده‌اند. لی اذعان کرده‌است: «توربین‌های گازی اصلی که در ناوشکن‌های مدل ۰۵۵ استفاده می‌شوند، به اندازه موتورهای مورداستفاده توسط ناوشکن‌های پیشرفته آمریکایی قوی نیستند، اما فاصله بین کشتی‌های جنگی چینی و همتایان آمریکایی کاهش یافته‌است.»

منبع:

businessinsider

*هوانوردی عمومی چین از منظر نوع موتور

*راه‌اندازی مرکز جدید مونتاژ و آزمایش پروانه کشتی توسط شرکت مان در چین

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها