پایان قرارداد توزیع انحصاری برگن کونگسبرگ

برگن کونگسبرگ به قرارداد توزیع انحصاری پایان داد

پایان قرارداد توزیع انحصاری برگن کونگسبرگ

به دنبال پایان قرارداد توزیع انحصاری برگن کونگسبرگ برگن انجینز اعلام کرد که شرکت کشتی‌سازی نروژی کونگسبرگ مارتیتایم (Kongsberg Maritime)، دیگر توزیع‌کننده انحصاری قطعات و موتورهای خود برای بخش دریایی نخواهد بود. این تصمیم در ژوئن سال جاری و پس از یک دوره انتقالی، اجرایی خواهد شد.

در سال ۲۰۱۹، زمانی که شرکت کونگسبرگ بخش دریایی تجاری رولز رویس را بدست آورد، این دو شرکت وارد یک قرارداد پنج ساله شدند. در ۳۱ دسامبر ۲۰۲۱، برگن انجینز توسط رولز رویس به هلدینگ بریتانیایی لانگلی فروخته شد. با این وجود، کونگسبرگ به توزیع موتورهای دریایی برگن بصورت غیرانحصاری ادامه می‌د‌هد. هر دو شرکت، پایان این قرارداد را دوستانه قلمداد کرده‌اند.

در سال ۲۰۲۱، درآمد کونگسبرگ مارتیتایم از همکاری با برگن انجینز، ۶۷۹ میلیون کرون نروژ، معادل حدودا ۷۷ میلیون دلار برآورد شد. در زمان فسخ قرارداد، برگن انجینز موجودی قطعات یدکی و همچین غرامتی را برای از دست دادن کسب‌وکار آتی از کونگسبرگ دریافت خواهد کرد.

فعالیت‌های شرکت‌های کونگسبرگ و برگن انجینز

شرکت کونگسبرگ سامانه‌هایی را به‌منظور موقعیت‌یابی، نقشه‌‌برداری، ناوبری و اتوماسیون به کشتی‌های تجاری و تاسیسات دریایی ارسال می‌کند. برگن انجینز موتورهای سرعت متوسط با سوخت گاز و مایع و همچنین ژنراتورهایی برای طیف گسترده‌ای از مشتریان زمینی، دریایی تجاری و نیروی دریایی را تولید می‌کند.

نام برگن به سال ۱۸۵۵، زمانی که شرکت اصلی با نام Bergen Mekaniske Verksted (BMV) تاسیس شد، برمی‌گردد. در سال ۱۹۴۶، این شرکت اولین موتور دیزل خود را تولید کرد و از آن زمان، برای تولید بیش از ۷ هزار موتور با سوخت مایع و گاز سفارش دریافت کرده‌است. بیش از نیمی از این موتورها امروزه نیز در خط تولید قرار دارند. در سال ۱۹۹۹، برگن انجینز توسط رولز رویس خریداری شد.

فروش برگن انجینز به هلدینگ لانگلی

برگن انجینز اخیرا توسط هلدینگ لانگلی خریداری شده‌است. بنابر اعلام هلدینگ لانگلی، مالک جدید برگن انجینز، این شرکت به عنوان هسته اصلی ارائه‌دهنده راهکارهای بخش توان در این هلدینگ خواهد بود و با شرکت ایتالیایی مارلی موتورز متعلق به هلدینگ لانگلی و شرکت‌های تابعه سامانه‌های پیلر پاور آلمان همکاری نزدیکی خواهد داشت.

منبع:

dieselgasturbine

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها