توربین گازی فریم 6

نخستین راه‌حل به‌روزرسانی توربین گازی فریم ۶

جی‌ئی، نخستین راه‌حل به‌بروزرسانی توربین گازی فریم ۶ در جهان را عرضه می‌کند. با اجرای این پروژه، جی‌ئی ۴۰ سال نوآوری خود در زمینه توربین گازی فریم ۶ را نمایش می‌دهد. این شرکت، با ارائه راه‌حل جدیدی که عملکرد توربین گازی موجود فریم ۶ بی را به قابلیت‌های واحد جدید ارتقاء می‌دهد، سرمایه‌گذاری در ناوگان تولید برق خود را ادامه می‌دهد. این راه‌حل جدید، به تولیدکنندگان برق کمک خواهد کرد تا سالانه به ازای هر واحد ۳ میلیون دلار در مصرف سوخت صرفه‌جویی کنند و تولیدکنندگان برق را قادر می‌سازد تا تجهیزات فرسوده خود را با اعمال تغییرات محدود و جزئی با آخرین تکنولوژی به‌روز کنند.

جی‌ئی اعلام کرد که نخستین توافق خود را با شرکت گلوبال کمیکال برای به‌روزرسانی سه توربین گاز فریم ۶ بی و صرفه‌جویی در مصرف سوخت سالیانه، در سایت این شرکت واقع در آسیا امضا کرده‌است. اسکات استرازیک، رییس و مدیر عامل شرکت جی‌ئی پاور معتقد است که این ناوگان به خاطر قابلیت‌اطمینان آن شناخته شده‌است. این اعتبار با قابلیت‌اطمینان ۹۸.۴ درصدی در ناوگان جهانی بدست‌ آمده که حدود ۲ درصد از میانگین صنعت بالاتر است و به معنای حدود ۱۷ روز دسترسی بیشتر (خواب کمتر ماشین) در سال است.

گفته می‌شود که ناوگان بی۶ فرسوده شده‌ و تقاضای رو به رشد برای بهبود عملکرد وجود دارد. راه‌حل جدید بروزرسانی بی۶ شامل فناوری پیشرفته کلاس اِف و اِچ هم می‌شود تا عملکرد ماشین را به سطوح بالاتری ارتقاء دهد. به‌روزرسانی همچنین شامل ارتقاء کامل فلنج به فلنج و تمام اجزای اصلی، از جمله سیستم احتراق، مسیر گاز داغ و کمپرسور است و واحد بی۶ را به یک توربین گاز جی‌ئی۶اِف.۰۱ تبدیل می‌کند. ارتقاء جدید توربین گازی فریم ۶ که متناسب با توربین گازی فریم ۶بی موجود است، می‌تواند عملکرد توربین را در سیکل ساده و سیکل ترکیبی افزایش دهد. ازجمله قابلیت‌های این روش می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

– افزایش توان خروجی توربین تا ۳۵ درصد در سیکل ساده / ۲۵ درصد در سیکل ترکیبی.

– بهبود بازدهی تا ۵ درصد در سیکل ساده و سیکل ترکیبی.

– دستیابی به سالانه سه میلیون دلار صرفه‌جویی در مصرف سوخت برای هر واحد .

– دستیابی به ناکس کمتر از  ۱۵ پی‌پی‌ام.

– افزایش فاصله بازرسی مسیر گاز داغ از ۲۴۰۰۰ ساعت به ۳۲۰۰۰ ساعت و همچنین افزایش فاصله بازبینی اصلی از ۴۸۰۰۰ ساعت به ۶۴۰۰۰ ساعت .

گفتنی است ناوگان جی‌‌ئی با بیش از ۱،۱۵۰ توربین بی۶ در سراسر جهان در زمینه تولید انرژی و برنامه‌های کاربردی صنعتی در بخش‌هایی مانند پتروشیمی، نفت و گاز، اکتشاف و تولید سیمان فعال است.

منبع:

GE newsroom

 

*تولید ماشین فریم ۶ در روسیه

*نفس دوباره ماشین فریم ۶

۰ ۰ رای ها
امتیازدهی به مقاله
مشترک شدن
اطلاع رسانی
guest

0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها