میتسوبیشی هیتاچی اعلام کرد که ناوگان جهانی توربینهای گاز سری جِی این شرکت، ۷۵۰ هزار ساعت عملیاتی را پشت سرگذاشتهاست. اولین نمونههای این کلاس از توربینهای گاز در سال ۲۰۰۱، وارد چرخه عملیاتی شدهاند و اینگونه فناوری ژاپنی، بهبود مستمر این ماشینها را از اولویتهای کاری خود میداند. ناوگان جهانی سری جِی، شامل ۳۹ توربین با مصرف تجاری هستند که ۲۸ واحد از آنها، عمر عملیاتی ۸ هزار ساعت را پشت سر گذاشتهاند. پر سابقهترین ماشین در این خانواده، هماکنون رکورد ۴۵ هزار ساعت عملیاتی را در اختیار دارد. میتسوبیشی مدعی است تمام ماشینهای سری جِی خود را در موعد مقرر به مشتریان تحویل دادهاست.
بنابر اعلام این شرکت ژاپنی، قابلیتاطمینان ناوگان سری جِی ۹۹.۳ درصد میباشد. ژاپنیها طراحی خاص مسیر خنککاری بخش توربینهای سری جِی خود را بهعنوان یک مزیت کلیدی عنوان میکنند. بنابر ادعای میتسوبیشی، دمای بیشینه پرههای توربین ماشینهای سری جِی، ۲۰۰ درجه سانتیگراد پایینتر از ماشینهای مشابه است. چندی پیش، میتسوبیشی از آغاز ساخت دومین نیروگاه سیکل ترکیبی، مبتنی بر توربین گاز ۶۰ هرتزی سری جِی خود در تاکاساگو ژاپن خبر داد. انتظار میرود این نیروگاه در سال ۲۰۲۰ عملیاتی شود و برای اولین بار، در جهان بهرهوری عملیاتی ۶۵ درصد را محقق کند.
منبع:
*میتسوبیشی اولین توربین سری جی تولیدشده در آمریکا را به کار میگیرد
*حفظ پیشتازی میتسوبیشی در بازار جهانی توربینهای گاز پرقدرت